همدانی: منصوریان باید چشمانش را باز کرده و ضعف ها را برطرف کند

مربی سابق تیم ملی فوتبال استقلال معتقد است منصوریان خودش با چشمان باز می تواند ضعف کادر فنی اش را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تیم فوتبال استقلال با هدایت منصوریان توانسته بود در دیدار های اخیر ،کسب 6 بازی بدون شکست، 4 پیروزی و صعود به رتبه چهارم جدول را در کارنامه خود قرار دهد اما شکست مقابل تیم تراکتورسازی نه تنها باعث سقوط آبی ها به رده پایین شد بلکه این موضوع باعث شد صدای اعتراض هواداران هم از سکو ها شنیده شود.

استقلال برای دومین بار پیاپی در ورزشگاه آزادی به تراکتورسازیِ قلعه‌نویی باخت، سرمربی محبوب آبی‌پوشان در ابتدای صحبت‌هایش پس از این شکست، برتری سرخ‌پوشان را به نوعی مدیون تاکتیک اوت دستی دانست اما سؤال اینجاست که تاکتیک استقلال در یکی از حساس‌ترین دیدارهای فصل چه بود؟ اصلا استقلال از ابتدای فصل تاکتیک مشخصی را در دستور کار قرار داده بود ؟به گفته برخی کارشناسان فوتبالی اصلا سرمربی استقلال از اول فصل یک ترکیب مشخص هم نداشته است چه برسد به تاکتیک!

در هر صورت در حال حاضر منتقدان و موافقان معتقدند که استقلال منصوریان زیبا بازی نمی کند و حتی برای خط حمله و دفاع خود برنامه مدونی ندارد و با این وجود منصوریان باید فکری برای زیبا بازی کردن تیم خود داشته باشد و در صورت نیاز فکر اساسی برای تقویت تیم از لحاظ بازیکنان و یا حتی کادر فنی خود داشته باشد.

به نوعی می توان گفت این روزها از دست ستاره های استقلال از جمله رحمانی و دیگر بازیکنان و حتی خط دفاع آبی ها و سنگربان استقلالی ها نیز  کاری بر نمی آید و البته نمی توان بیش از این انتظار داشت. مدافعانی که در بازی مقابل تراکتورسازی با اشتباهات خود باعث شدند مهاجمان حریف راه دروازه را باز کنند و به گل برسند. همچنین رحمتی چهره ویژه در بازی روز گذشته که باعث شد استقلال بازی برده را واگذار کند. دروازه‌بان باتجربه استقلال باز هم از روی نقطه ضعفی قدیمی باعث شد تیمش گل تساوی را دریافت کند و این ضعف کاپیتان آبی‌پوشان در خروج از دروازه باز هم کار دست استقلال داد.

با این وجود تیم فوتبال استقلال روز گذشته دیداری سرنوشت‌ساز را واگذار کرد که علاوه بر ضعف‌های فنی، مشکلات داخلی میان کادر فنی و هیئت مدیره را هم آشکار کرد. این طور که به نظر می رسد ضعف هایی در کادر فنی و البته بازیکنان وجود دارد که بهتر خواهد بود منوصریان هر چه سریعتر برای حل آنها راهی را پیدا کند چرا که با توجه به این شرایط استقلال روزهای بدتری را در آینده تجربه خواهد کرد.

علیرضا منصوریان در نشست خبری بار دیگر همانند گذشته اعلام کرد وظیفه خود می‌داند که پس از شکست‌ها هم در سالن کنفرانس حاضر شود و پاسخگو باشد اما از سوی دیگر انتقاد از دستیارانش را سؤالی منطقی ندانست و حاضر به ارائه توضیح در مورد ضعف کادر فنی استقلال نشد. در صورتی که پس از بازی، افتخاری و زمانی عضو هیئت مدیره در مصاحبه های خود از ضعف کادر فنی و تقویت آن سخن گفتند و همین موضوع باعث شد منصوریان واکنشی عجیب را از خود نشان بدهد و اعلام کند «زمانی باید به کادر فنی استقلال اضافه شود!»
 
با این وجود باید دید علیرضا منصوریان که تأکید زیادی بر دانش فنی بالای دستیاران و به‌روز بودن تمریناتش دارد، می‌تواند استقلال را به سرمنزل مقصود برساند یا او همانند دیگر سرمربیان که نتوانستند از عهده این کار بر آیند نیمکت استقلال را ترک خواهد کرد .

ستار همدانی مربی سابق تیم فوتبال استقلال درباره شکست استقلال اظهار داشت:در هر صورت در اینکه استقلال تا حدودی بی برنامه است شکی نیست چرا که همه کارشناسان نظاره گر هستند این تیم برنامه خاصی نه برای گل زدن دارد و نه در کارهای ترکیبی.

وی ادامه داد: قبلاً هم گفته بودم که استقلال امسال مدعی قهرمانی نیست و هنوز هم براین عقیده‌ام که آنها شانس قهرمانی ندارند. تیم استقلال در ابتدای فصل دچار تغییرات زیادی در بدنه شده است و همچنین وجود مشکلات دیگر این اجازه را نمی دهد که گوی استقلال به راحتی حرکت کند. مشکلاتی که در حال حاضر از اعضای هیئت مدیره گرفته تا خود تیم دیده می شود و همین یک دل نبودن باعث بوجود آمدن چنین مشکلاتی می شود. امیدوارم استقلالی ها با یکدیگر همدل شوند و بتوانند موفق باشند چرا که استقلال تیم بزرگی است.

مربی تیم استقلال عنوان کرد: در ضمن ما کار تاکتیکی خاصی در استقلال نمی‌بینیم. شما دیدید که بازیکنان این تیم به یارگیری در یک‌سوم دفاعی هیچ توجهی نداشتند و استقلال همچنان در ساختار دفاعی و حمله دچار مشکل است.

مربی سابق استقلال در خصوص اینکه آیا استقلال نیاز به تقویت در کادرفنی دارد یا خیر افزود: در هر صورت مشکلات در استقلال ریشه ای است و باید در این تیم افرادی حضور داشته باشند که از لحاط فنی کمک کرده و بتوانند حاشیه ها را جمع کنند.  اعتقادم بر این است اگر منصوریان خودش چشمانش را بیشتر باز کند و بهتر ببیند قطع به یقین می تواند حاشیه ها را جمع کند، اما اگر به این مساله رسیدگی نشود استقلال با مشکلات بیشتری مواجه می شود. با این وجود اگر منصوریان و فریبا بیشتر انرژی بگذارند می توانند خودشان تیم را جمع کنند و نیازی به فرد جدید نیست اما اگر مشکلات را نبینند به ضرر خودشان تمام می شود. چون مشکلات مشخص است و همه نظاره گر آن هستند پس بهتر است خودشان حواسشان بیشتر جمع باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار