در نشست خبری جشنواره پروین اعتصامی مطرح شد؛

تقدیر مادران و همسران شهدای مدافع حرم در جشنواره پروین اعتصامی/ تغییر تندیس‌های جشنواره

دبیر نهمین جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی در نشست رسانه‌ای از تغییرات جدید جشنواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رسانه‌ای نهمین جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی صبح امروز در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان برگزار شد.

در این مراسم مازیار رضا خانی دبیر نهمین جشنواره  ملی فیلم پروین اعتصامی گفت: 10 سال پیش این جشنواره با نام زنان فیلم ساز شروع به کار کرد و یک دوره با این نام برگزار شد. اما پس از برگزاری یک دوره نام جشنواره به پروین اعتصامی تغییر یافت.

وی ضمن تشکر از زحمات شورای ارزیابی از جمله احمد مسجد جامعی، کمال تبریزی و پریوش نظریه ادامه داد: یکی از اهداف ما در این جشنواره، توانمندی زنان و نشاط در خانواده است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در تحکیم خانواده به این موضوع توجه زیادی شده است. از سال قبل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دبیرخانه جشنواره را در کاخ نیاوران راه‌اندازی کردند و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

دبیر جشنواره در ادامه خاطر نشان کرد: فیلم بلند سینمایی از دوره قبل به جشنواره اضافه شد و جایزه‌ای با عنوان بهترین زن فیلم ساز سینمای ایران به آنان اختصاص یافت که سال گذشته نیکی کریمی برنده این جایزه شد.

دبیر جشنواره از بخش ویژه‌ای در این دوره خبر داد و گفت: امسال از مادران و همسران شهدای مدافع حرم تقدیر خواهد شد.

همچنین فرناز قیصری پور مدیر اجرایی جشنواره در این نشست گفت: ما هر سال بخش فیلم کوتاه را داریم و در بخش تخصصی سینما به 11 فیلم جایزه خواهیم داد. بخش دیگر پرتره است که به زنان شاخص جامعه ارتباط دارد و فیلمسازان با این موضوع فیلم فرستادند. از امسال بخش‌های پویانمایی با مضمون اشعار پروین اعتصامی وجود دارد.

الهه عطایی مدیر کل اداره امور بانوان شهرداری تهران نیز در مراسم ابراز داشت: در این چند سال برگزاری جشنواره، ما نیز در آن حضور داشتیم. امسال همایشی در برج میلاد با عنوان زنان و زندگی شهری برگزار می‌شود که در کنار آن به طور ویژه به جشنواره پروین اعتصامی خواهیم پرداخت.

رضا خانی دبیر جشنواره در ادامه این نشست افزود: امسال با افتتاح چند بخش ویژه جشنواره را جلو خواهیم برد. معاونت اجتماعی شهرداری تهران قصد دارند 5 جایزه ویژه با داوری جداگانه به فیلم‌های منتخب اهدا کنند. متاسفانه یک فقر در این شاخه وجود دارد که فیلمسازان با موضوع پروین اعتصامی فیلم تولید نمی‌کنند و می‌طلبد که مدیران در این زمینه بیشتر کار کنند. تلاش‌مان در این دوره این است که زنان فرشباف جامعه را به خوبی نشان دهیم و از آنها تقدیر کنیم.
 
مدیر اجرایی جشنواره همچنین در مورد تغییر جوایز این دوره نسبت به ادوار گذشته گفت: سال‌های گذشته دو تندیس داشتیم یکی نیلوفر زرین و دومی پروین زرین، اما امسال تندیس پروین زرین، نشان پروین زرین، و پلاک پروین زرین را خواهیم داشت.

در انتهای این نشست رضاخانی اظهار داشت: گرانترین جایزه امسال به بهترین فیلم از نگاه تماشاگران اختصاص داده می شود این بخش از این منظر حائز اهمیت است که فیلم ها صرفا با نگاه داوران ارزیابی نمی شوند و مخاطبین هم فیلم های مورد علاقه خود را انتخاب می کنند. همچنین به بهترین فیلم با بهترین اسم هم جایزه تعلق خواهد گرفت. از این جهت که فیلمسازان محترم در انتخاب اسم فیلم هایشان دقت بیشتری داشته باشند.

لازم به ذکر است این جشنواره در روزهای 24 تا 29 بهمن امسال در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار