مشهد؛

شهرت جهانی سفال نیشابور

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: سفال نیشابور دارای شهرت جهانی بوده و هم اکنون این آثار در بسیاری از موزه های معتبر جهان نگهداری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زارع صفت در جلسه تشکیل کمیته ساماندهی و توسعه بازار سفال نیشابور اظهار کرد: میراث فرهنگی خراسان رضوی ظرفیت بالایی  در حوزه صنایع دستی استان دارد و سفال نیشابورهم یکی از صنایع دستی بوده که از قدیم الایام مورد استفاده قرار می گرفته است بویژه در قرون دوم و سوم هجری سفال نیشابور دارای شهرت جهانی بوده است.
وی در ارتباط با اینکه هم اکنون این سفال مورد استفاده قرار نمی گیرد و به عنوان یک نیاز مطرح است افزود: سفال مند گناباد یکی از موارد صنایع دستی است که حداقل از 500سال پیش نسل به نسل گذشته و توانسته وضعیت خود را حفظ کند وهمپای سفال لالجین همدان ومیبد یزد خودنمایی کند.
زارع صفت ادامه داد: تشکیل کمیته ساماندهی و توسعه بازار سفال نیشابور در دستور کار قرار گرفت که نمایندگانی از میراث فرهنگی، اداره تعاون و فنی و حرفه ای  و بخش خصوصی با عضویت در ان  بتوانند در این راستا تصمیم ساز باشند.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، در بیان اینکه باید این هنر احیا شود گفت: در بخش خصوصی وهنرمندان صنایع دستی همت داشته باشند تا این هنر احیا شود، سپس دستگاه های اداری امورات و مشکلات را مرتفع سازند تا درتولید، توسعه، آموزش و پژوهش به بار بنشیند.
انتهای پیام//ا.آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.