سمنان;

تشدید گشت‌ کنترل تردد محموله دام

تشدید گشت‌های کنترل تردد دام‌ها باهدف پیشگیرانه از بروز و شیوع بیماری های واگیردار دام و طیور در محورهای استان سمنان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان سمنان از تلاش برای پیشگیری از اپیدمی بیماری‌های دام و طیور خبر داد و گفت: تلاش برای جلوگیری از خطر همه‌گیری و ابتلا به بیماری‌هایی که در فصول سرد سال در جمعیت‌های دامی و انسانی محتمل است از اهداف دیگر راه‌اندازی این گشت‌های مشترک است.

حسن آفاق با بیان اینکه هم‌اینک گشت‌های کنترل تردد به منظور نظارت بر محموله‌های دام و فرآورده‌های مرتبط با آن با همکاری و مشارکت نیروی انتظامی در حال اجرا است، افزود: علاوه بر برپایی این گشت‌ها، دامپزشکی استان آمادگی دارد که در تمامی ساعات شبانه‌روز‌ براساس گزارش نیروی انتظامی برای برخورد با محموله‌های فاقد مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای اقدام کند.

وی از آماده‌باش کامل کلیه نیروها و دستگاه های مرتبط با عرضه خارج از شبکه دام و فرآورده های مرتبط جهت برخورد با متخلفین خبر داد و خاطرنشان کرد: هموطنان و هم‌استانی ها چنانچه با موارد مشکوکی مواجه شدند می‌توانند با سامانه اطلاع رسانی دامپزشکی استان(1512)تماس و مراتب را اطلاع دهند.

آفاق یادآوری کرد: در صورت  محرز شدن تخلف، افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی و برابر قانون با وی برخورد و محموله‌های غیرمجاز ضبط می‌شوند.

انتهای پیام/ ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار