رشت؛

افتتاح 2 بیمارستان تا 2 ماه دیگر

2 بیمارستان تا 2 ماه دیگر در گیلان افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: گیلان نیازمند 5 هزار و 600 تخت بیمارستانی برای ارائه خدمات بهتر به مردم و گردشگران این استان است.

شاهرخ یوسف‌زاده چابک در رشت موضوع سلامت را برای ارزیابی توسعه‌یافتگی در کشور مهم دانست و افزود : اگر کشوری بتواند به استانداردهای توسعه دست پیدا کند به هدف خود می‌رسد.

وی هدف از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی را حفظ و ارتقای سلامت جامعه دانست و گفت : این مسیر تداوم دارد و ارتقای سلامت جزو اهداف مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاسیس این نهاد در استان را در سال 64 عنوان کرد و گفت: 8 دانشکده علوم پزشکی، 8 بیمارستان در رشت و 26 بیمارستان در گیلان مشغول فعالیت هستند ضمن اینکه در احداث خانه‌های بهداشت پیشتاز هستیم و اکنون روستاهای گیلان به لحاظ پوشش بهداشتی وضعیت مطلوبی دارند.

یوسف‌زاده چابک عدم تناسب تعرفه را برای مردم چالش‌برانگیز خواند و افزود : مراکز ارائه کننده خدمات سلامت چالش محسوب می‌شود و پرداخت فرانشیز در روستاها 3 درصد و شهرها نیز 6 درصد در طرح نظام سلامت بوده و فرسودگی بیمارستان‌ها یکی از مواردی محسوب می‌شود که در ارائه خدمات به بیماران تاثیر گذاشته و گیلان برای رسیدن به شرایط استاندارد نیازمند دو هزار تخت بیمارستانی است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این استان را در مجموع نیازمند 5 هزار و 600 تخت بیمارستانی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به گردشگران ذکر کرد و گفت: با توجه به وجود گردشگران در گیلان نیاز به یک‌هزار تخت بیمارستانی در رشت داریم که در منطقه لاکان این شهر پیش‌بینی شده است.

وی از ساخت 6 بیمارستان در گیلان خبر داد و گفت : بیمارستان‌های آستارا و رضوانشهر 2 ماه دیگر افتتاح می‌شود و در شهرهای لاهیجان و لنگرود و بیمارستان پرفسور سمیعی رشت در سال 96 به بهره‌برداری می‌رسند.

یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه 3 اورژانس در بیمارستان‌های حشمت ، رازی و پورسینای رشت بیماران را پذیرش می‌کنند افزود : بزودی طرح اورژانس بیمارستان رازی رشت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک دستگاه سی‌.تی‌.اسکن 16 اسلایس برای بیمارستان پورسینای رشت خریداری شده است گفت : یک دستگاه سی‌.تی‌.اسکن دیگر نیز برای بیمارستان انزلی خریداری شده است .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.