اهواز؛

بهره برداری سه طرح بهداشتی در غرب اهواز

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت:این طرح ها شامل 2 واحد دندانپزشکی و مرکز بهداشتی درمانی روستایی تصفیه شکر، و راه اندازی پایگاه سلامت کوی سیاحی اهواز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،مهرداد شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهوازاظهار کرد: این طرح ها شامل 2 واحد دندانپزشکی در مرکز جامع سلامت شماره 15 پردیس و نیز مرکز بهداشتی درمانی روستایی تصفیه شکر، و راه اندازی پایگاه سلامت کوی سیاحی اهواز است.

وی در خصوص واحدهای دندانپزشکی گفت: با راه اندازی طرح های جدید، تعداد واحدهای دندانپزشکی غرب اهواز به هشت واحد شامل چهار مرکز شهری و چهار روستایی افزایش یافت.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز ادامه داد: به زودی سه واحد دندانپزشکی دیگر در مراکز سلامت کوی علوی، کوی سعدی، کیان آباد و مرکز روستایی ام طمیر راه اندازی می شود.

شریفی افزود: تا پایان امسال تعداد واحدهای دندانپزشکی غرب اهواز به 12 واحد برسد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز اظهار کرد: آموزش سلامت به مراجعان، معاینات، کشیدن دندان های عفونی و غیر قابل نگهداری، ترمیم با اولویت گروه هدف در مدارس برای کودکان 6 تا 12 سال ، مادران باردار در سه ماه دوم بارداری، فلوراید تراپی و فیشور فینالت (شیار بندی دندان، یک راه بدون درد برای محافظت از پوسیدگی دندان های دائمی کودکان) از جمله خدمات این واحدهای
دندانپزشکی است.

وی گفت: امسال مرحله نخست فلورایدتراپی برای حدود 70 هزار نفردانش آموز ابتدایی کلیه مدارس شهری و روستایی غرب اهواز در حال انجام است و تا آخر آذر ادامه دارد و مرحله دوم از ابتدای دی شروع و تا آخر اسفند به اتمام می رسد.

شریفی راه اندازی پایگاه سلامت کوی سیاحی را از دیگر طرح ها عنوان کرد و افزود: این پایگاه در راستای عدالت در سلامت به منظور دسترسی مردم در مناطق کمتر برخوردار از خدمات بهداشتی، درمانی با 6 کارشناس مامایی، بهداشت خانواده و بیماری ها و با حضور یک پزشک راه اندازی شد.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان کرد: این پایگاه سلامت، تمامی خدمات بهداشتی، درمانی شامل مراقبت از مادران، کودکان، سالمندان و جوانان، کنترل بیماری های واگیر و غیر واگیر، نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، کنترل کیفی آب آشامیدنی، بازدید از مدارس، سرای سالمندان، سلامت روان، تغذیه و بهداشت و نظارت بر کارخانجات را انجام می دهد.

وی ادامه داد: برای خرید تجهیزات دو واحد دندانپزشکی 150 میلیون تومان و پایگاه سلامت کوی سیاحی 40 میلیون تومان هزینه شده است.

شریفی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول در نظام سلامت هم اکنون 29 پایگاه سلامت، 15 مرکز جامع سلامت شهری، 6 مرکز بهداشتی، درمانی روستایی و 35 خانه بهداشت به همراه 22 تیم سلامت در غرب اهواز فعال هستند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در پایان گفت : 11 واحد آزمایشگاهی و 2 واحد آزمایشگاه ریفرنس نیز فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.