هزینه آموزش‌های مهارتی 10 برابر آموزش‌های نظری است/ لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر درباره سند 2030

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور عنوان کرد: آموزش‌های مهارتی برای افراد 10 برابر آموزش‌های نظری هزینه در پی داشته و نیازمند تکنولوژی‌های روز دنیا هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد امین سازگارنژاد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در نشست عالی رتبه مشورتی در زمینه آموزش 2030 اظهار داشت: خلأهایی که در عدم پیشرفت نظام آموزشی ما وجود دارد، نبود یک نظام یکپارچه در آموزش عمومی و خصوصا در بخش آموزش های فنی و حرفه ای بوده و این یک چالش اساسی برای ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: آموزش‌های مهارتی پلی هستند تا دنیای کار را با دنیای دانش متصل کنند و ما با مشکل مواجه هستیم برای اینکه بتوانیم تمام دستگاه‌های مجری آموزش را برای تحقق اهداف سند 2030 هماهنگ کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: به نظر من سند 2030 یک روح از جنس همدلی، همراهی، هماهنگی و همسویی دستگاههای آموزش در کشور نیاز دارد.

سازگار نژاد تصریح کرد: وزرای محترم مسائل اساسی را ارائه کردند اما بنده به عنوان فردی که عهده دار آموزش‌های مهارتی هستم معتقدم آموزش‌های مهارتی 10 برابر آموزش‌های نظری برای افراد هزینه‌بر است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: الزاماتی برای تحقق اهداف 2030 وجود دارد و باید پاسخی برای نیازهای جامعه وجود داشته باشد.

وی در همین خصوص بیان کرد: بحران بیکاری و بحران اشتغال چالش اساسی جامعه است و باید پاسخی برای این نیازها داشته باشیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان ما بیکار هستند و داشتن شغل بر اساس قانون اساسی جزو حقوق شهروندی است و این سند باید بتواند ما را به این مسیر نزدیک کند.

سازگار نژاد بیان کرد: امیدوارم همه سازمان های بین المللی خصوصا پس از امضای برجام کمک کنند و انتقال تکنولوژی به کشور صورت گیرد زیرا امروزه برای تحقق آموزش نیازمند تکنولوژی های جدید هستیم و آموزشهای مجازی این فرصت را به ما می دهند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: برای اینکه بتوانیم فارغ التحصیلان را به آینده امیدوار کنیم باید سند 2030 را به اطلاع همه افراد جامعه برسانیم.

وی در پایان سخنرانی خود گفت: همه فارغ التحصیلان باید در پایان این کار به خوبی احساس کنند که عددی که در این سند پیش بینی شده از هر حیث برابر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار