دریادار سیاری در دیدار وابستگان نظامی خارجی:

امنیت منطقه با حضور کشورهای منطقه ممکن است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما بر این باورهستیم که امنیت منطقه با حضور کشورهای منطقه ممکن است لذا نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه ای و دیگران نیست.

گردهمایی وابستگان نظامی باعث ایجاد صلح پایدار در جهان می شود
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی ضمن عرض خیرمقدم اظهار داشت: این گردهمایی بزرگ بستری ارزشمند برای ارتباط میان کشورها و نیروهای مسلح خواهد بود و باعث ایجاد صلح پایدار در جهان می شود.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد : در بحث اهمیت دریا مقام معظم رهبری بارها فرمودند که منافع در دریا متعلق به همه است و فقط با داشتن اقتدار دریایی است که می توان از این منافع استفاده کرد.
 
وی درباره علت نامگذاری 7 آذر به عنوان روز نیروی دریایی بیان داشت: 7 آذر یادآور عملیات بزرگ مروارید است که پس از گذشت 67 روز از آغاز جنگ تحمیلی جوانان کشور توانستند دشمن را به محاصره دریایی درآورده، به اقتصاد دشمن لطمه بزنند و اقتدار در دریا را به نفع ایران کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی آماده افزایش سطح تعاملات و برقراری امنیت و تبادل ناوگروه است ما بر این باورهستیم که امنیت منطقه با حضور کشورهای منطقه ممکن است لذا نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه ای و دیگران نیست.

امیر سیاری ادامه داد: نمونه دیگر موفق در جنگ اسکورت بیش از 10 هزار کشتی تجاری بود که موجب شد تا چرخ اقتصاد کشور بدون مشکل حرکت کند و این مهم باعث شد تا امام راحل نیروی دریایی را نگینی درخشان بر تارک کشور خطاب کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره توان امروز این نیرو بیان داشت: پس از پایان جنگ و در دوران سازندگی این نیرو ضمن حضور در دریا و تامین امنیت که باعث چرخیدن چرخ اقتصاد شده در عرصه ساخت تجهیزاتی چون ناوشکن و زیردریایی پیشرفت خوبی داشته و در بحث آموزش کارکنان نیز توانسته نیروهای مورد نیاز خود را در بالاترین سطح آموزش دهد.

وی افزود: اکنون و با وجود تحریم ها نیروی دریایی نه تنها تجهیزات را با توانمندی بومی بازسازی کند بلکه در ساخت تجهیزات نیز توانسته از نیروی دریایی سبز به نیروی دریایی آبی بدل شده است.

امیر سیاری درباره محدوده ماموریت نیروی دریایی بیان داشت: با دستور مقام معظم رهبری محدوده ماموریت ما از خلیج فارس به سایر نقاط جهان گسترش یافته و ناوگروه های ما با حضور در بنادر کشورهای مختلف بستر تحکیم روابط را به وجود آوردند و در کنار این رفتار حرفه‌ای جهت گسترش همکاری ها برای مقابله با دزدی دریایی گام های بزرگی برداشته شده است.

وی تصریح کرد : همچنین نیروی دریایی با برگزاری رزمایش های مختلف توانایی دفاعی خود را افزایش داده و ثابت کرده که توان تامین امنیت در منطقه دریایی عمان و تنگه باب المندب را دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروی دریایی ارتش امروزه یک عضو اثرگذار در سمپوزیوم نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند است و در سال 2018 میلادی نیز عهده دار برگزاری آن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار