پخش سریال «کوچک جنگلی» از شبکه افق/ نخستین قسمت یکشنبه 21 آذر

سریال تاریخی «کوچک جنگلی» داستان قیام میرزا کوچک خان علیه استبداد رضاخانی و استعمار انگلیسی، از یکشنبه 21 آذرماه به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

پخش سریال «کوچک جنگلی» از شبکه افق/ نخستین قسمت یکشنبه 21 آذر
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه افق؛ سریال تلویزیونی «کوچک جنگلی» یکی از مجموعه های تلویزیونی پرطرفدار دهه 60 است؛ فیلمی در ژانر تاریخی، حماسی و سیاسی به کارگردانی بهروز افخمی و با حضور جمع زیادی از هنرمندان که زندگی و مبارزات میرزا کوچک خان جنگلی در مبارزه با استبداد رضاشاهی و استعمار انگلیس را به تصویر می کشد.
 
این سریال کوشیده است زوایایی از قیام میرزا کوچک خان و مردم گیلان را با نگاهی تحلیلی، به نمایش بگذارد.
 
«کوچک جنگلی» اما داستان همه قیام میرزا نیست، این سریال تنها دوره اول قیام او را به تصویر کشیده، یعنی دوره ای از شروع قیام و شکل گیری هیئت اتحاد اسلام تا ورود نیروهای تیمور تاش به رشت و راهپیمایی طولانی جنگلی ها به سمت شرق گیلان که در نهایت به تسلیم شدن حاج احمد کسمایی و اعدام دکتر حشمت شد منجر شد.
 
علیرضا مجلل در این سریال نقش میرزا کوچک خان را ایفا کرده و از دیگر بازیگران آن می توان به مهدی هاشمی، اکبر معززی، جهانگیر الماسی، جمشید گرگین، منوچهر حامدی، اسماعیل محرابی، فتحعلی اویسی و حسین خانی بیک اشاره کرد.
 
موسیقی تیتراژ انتهایی «کوچک جنگلی» توسط سید محمد میرزمانی ساخته شد و خوانندگانی محلی گیلان، تورج زاهدی و ناصر مسعودی آواز آن را اجرا کرده اند.
 
این سریال قرار است از یکشنبه 21 آذرماه هر روز از شنبه تا چهارشنبه به روی آنتن شبکه افق برود.
 
علاقمندان به مجموعه های تاریخی می توانند هر شب ساعت 23:00 بیننده «کوچک جنگلی» از این شبکه باشند؛ تکرار این سریال نیز هر روز ساعت های 9:30 و 14:30 پخش می شود.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار