حمایت نظامی آلمان از رژیم آل‌سعود، خشم مخالفان را برانگیخت

گسترش همکاری های نظامی آلمان با عربستان سعودی، با انتقاد شدید اعضای حزب چپ آلمان مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، سفارت آلمان در پایتخت عربستان اعلام کرد: "اورزولا فن در لاین"، وزیر دفاع آلمان با "محمد بن سلمان"، همتای سعودی اش در ریاض در خصوص همکاری های دو جانبه در بخش آموزش گفتگو کردند. بر اساس اعلام این سفارتخانه، بخش دفاعی آلمان از سال آینده میزبان تعدادی از افسران و کارکنان جوان ارتش عربستان سعودی خواهد بود. 

وزیر دفاع آلمان در گفتگو با همتای سعودی خود روابط دو کشور را عالی خواند و ریاض را شریک اصلی آلمان در منطقه خواند.

اما حزب چپ آلمان با اشاره به جنایات عربستان سعودی در یمن، به مخالفت با این اقدام آلمان پرداخت. سخنگوی حزب چپ اعلام کرد: "عربستان سعودی رهبری خصمانه ترین جنگ را در یمن بر عهده دارد و از جمله سرسخت ترین حامیان افراط گرایی در سوریه است. حمایت آلمان از عربستان سعودی باید متوقف شود."

یکی دیگر از اعضای حزب چپ آلمان اعلام کرد: ما باید مانع بمباران بخش های غیرنظامی یمن به دست سعودی ها شویم. جنگ عربستان سعودی در یمن باعث شده است حدود 370 هزار کودک از مشکل سوء تغذیه رنج ببرند.

آمریکا و انگلیس هم از جمله دیگر کشورهایی هستند که با انعقاد توافق های تسلیحاتی با عربستان سعودی از ادامه جنگ در یمن حمایت کرده اند. فقط در سال 2015، آمریکا از طریق فروش سلاح به ریاض بیش از 20 میلیارد دلار بدست آورده است.

عربستان سعودی از مارس 2015 (فروردین 94) بدون مجوز سازمان ملل در تلاش برای احیای قدرت همپیمان نزدیک خود "منصور هادی"، یمن را هدف حملات هوایی مرگبار خود قرار داد. بر اثر این جنگ تاکنون هزاران نفر کشته و میلیون ها نفر بی خانمان شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار