ابراز نگرانی مک‌کین از احتمال انتصاب رکس تیلرسون به عنوان وزیر خارجه آمریکا

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در خصوص احتمال انتصاب رکس تیلرسون، که با روس‌ها روابطی خوب دارد، به سمت وزیر خارجه آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا و رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، در گفتگو با شبکه فاکس‌نیوز درباره نامزدی «رکس تیلرسون» مدیر شرکت «اکسان‌موبیل» برای تصدی سمت وزیر  خارجه آمریکا به علت روابط او با روسیه، اظهار نگرانی کرد.

وی درباره آمادگی ارتش آمریکا و اولویت‌های دفاعی دولت دونالد ترامپ با این شبکه گفتگو کرد.

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی درباره روابط رکس تیلرسون، که فرد مورد نظر ترامپ برای سمت وزیر امور خارجه است، به علت روابطش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اظهار نگرانی کرد.

مک‌کین گفت: اصلاحات زیادی در ارتش باقی مانده است، نظامیان ما آمادگی کافی ندارند چون پول ندارند، آموزش عملیاتی آنها ناقص و آنها خسته هستند. کنگره آمریکا و رئیس جمهور فعلی همچنان حجم ارتش را کاهش می دهد که این مایه شرم است. 

وی افزود: من از نظامیان آمریکایی می خواهم که با وجود اینکه (منابع) کمتری دارند عملکرد بیشتری داشته باشند. به گفته ژنرال میلر، ما جان و زندگی مردان و زنان یونیفورم پوش ما را در معرض خطر بیشتری قرار می دهیم و مقصر این کار فقط باراک اوباما نیست بلکه کنگره نیز مقصر است و چه جمهوری‌خواهان و دمکرات های کنگره مقصر هستند.

مجری فاکس نیوز گفت: روسیه و کری نه تنها توانایی‌های نظامی تهاجمی دارند بلکه پول زیادی صرف توانایی های جنگ سایبری خود می کنند. آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) به تازگی اعلام کرده است که معتقد است روسیه نه تنها  به نوعی در انتخابات آمریکا و هک کردن آن نقش داشت بلکه تلاش کرد روی نتیجه تاثیر بگذارد.

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش مدعی شد: برخی رویدادهای مهم وجود دارد که دقیقا چیزی را که شما می گوئید ، مشخص می کند. برای نخستین بار در تاریخ، یک ناو هواپیمابر روسی با حملات خود مشغول کشتن افرادی است که ما مسلح آنها را می کنیم و آموزش می دهیم. این نخستین باری است که حملات هوایی از روی یک ناو هواپیمابر روسی صورت می گیرد. 

جان مک کین درباره «رکس تیلرسون»، که گفته می شود فرد مورد نظر دونالد ترامپ برای تصدی سمت وزیر امور خارجه آمریکا است، و روابط نزدیکی  با ولادیمیر پوتین دارد گفت: درباره حرف هایی که افراد در خصوص رئیس جمهور (منتخب آمریکا) زده اند، می خواهم صبر کنم و فعلا حرف های این افراد را قبول نکنم؛ اما ولادیمیر پوتین یک «آدمکش» و «قلدر» است، هر کسی که او را طوری دیگری توصیف کند، دروغ گفته است.

وی اضافه کرد: ما نمی توانیم با روس ها همراهی کنیم تا اینکه آنها چیزی را که رونالد ریگان به آنها آموخته بود درک کنند. رونالد ریگان به آنها «صلح از طریق قدرت» را آموخته بود. هم اکنون ما هیچ صلح و قدرتی در اختیار نداریم. من درباره اینکه روابط آقای تیلرسون با ولادیمیر پوتین چه بود، اطلاعی ندارم اما به شما می گویم که این موضوع مایه نگرانی است.

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی افزود: پنتاگون ولخرج‌ترین و ناکارآمدترین بروکراسی در دولت آمریکا است. هفته گذشته مقاله‌ای در واشینگتن پست منتشر شد که نشان می داد یکصد و بیست و پنج میلیارد دلار پول در پنتاگون هدر می رود. ما هرگز در مورد پنتاگون حسابرسی نکرده ایم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار