با موافقت مجلس؛

یک فوریت طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور تصویب شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز با یک فوریت طرح حقوق و دستمزد و مدیران و مقامات کشور موافقت کردند.

یک فوریت طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور تصویب شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه 21 آذر ماه با یک فوریت طرح حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور، موافقت کردند.

بر اساس این گزارش در مقدمه طرح مذکور آمده است با توجه به انتشار فیش‌های حقوقی نامتعارف برخی از مدیران دستگاه‌های دولتی بانک‌ها  و شرکت‌های دولتی در رسانه‌ها و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و ورود به واکنش های مختلف در جامعه و میان مردم و دلسوزان نظام و انقلاب و با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید و رهنمودها و ارشاد معظم له به مسئولان نظام مبنی بر خورد با افرادی که برخلاف قانون و مقررات و با سواستفاده از اختیارات و خلا‌های قانونی دریافت‌های غیرمتعارف و غیرقانونی داشتند و استرداد دریافتی های مازاد، به همین منظور و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و پاسخ به خواسته‌های مردم مبنی بر اجرای صحیح و کامل قانون و برخورد با افراد سودجو و فرصت طلب و همچنین گزارش واضح و شفاف مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات ، کمیسیون اصل نود و سایر دستگاه‌های نظارتی و تاکید سران سه قوه طرح حاضر جهت تحقق اهداف مذکور با قید یک فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌گردد.

در ادامه غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمساران به عنوان یکی از طراحان طرح مذکور گفت: یکی از موضوعاتی که مورد وفاق بین تمامی قوای کشور است بحث حقوق‌های نامتعارف است که هجمه بزرگی به ارزش‌ها نظام وارد ساخت.

وی افزود: بلاتکلیفی در این موضوع انتظارات را در جامعه بالا برده تا ما بخواهیم تصمیمی قاطع و روشن در این رابطه اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به اظهارات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره بررسی حقوق‌های نامتعارف گفت: رهبری همواره تاکید بر بررسی این موضوع در کشور دارد این موضوع نباید به فراموشی سپرده شود.

در ادامه ولی‌الله داداشی در مخالفت با طرح مذکور گفت: ما زمانی که می‌خواهیم یک طرح را در مجلس بیاوریم باید کار کارشناسی  بر روی آن انجام دهیم و به صورت تخصصی طرح را تهیه کنیم تا خدای نکرده عجله در تهیه آن طرح مذکور را ناقص کند.

وی با اشاره به اینکه تهیه یک طرح جامع و مانع زمان‌بر است گفت: این که بخواهیم به سرعت طرحی تهیه کنیم و به صحن ارائه دهیم باید بدانیم که این طرح باید در مقوله علم و انصاف بگنجد و گرنه نمی‌تواند پاسخ‌گو باشد.

در ادامه علی‌رضا سلیمی نماینده مردم محلات در موافقت با طرح مذکور گفت: خوشحالیم که مجلس به این امر مهم که از جمله دغدغه‌های مهم رهبری ورود پیدا کرده است.

وی افزود: برادران و خواهران عزیز باید بگویم در فوریت این بحث همین بس است که متاسفانه یک عده از ما بهتران بر سر سفره‌هایی نشستند و خسارت‌های زیادی به کشور وارد می‌کنند.

سلیمی تاکید کرد: معتقدم در طرح مذکور هم به مباحث مربوط به دریافتی‌ها و استرداد وجوه به خوبی اشاره شده است که ضروری است به آن توجه شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گزارشاتی در دست داریم که نشان می‌دهد برخی حق‌الجلسات میلیونی دریافت می‌کنند گفت: باید با در نظر گرفتن طرح‌هایی چون طرح مطروحه از برخی ناعدالتی ها جلوگیری کرد چرا که طبق گزارشات ما برخی حق‌الجلسات میلیونی دریافت می‌کنند این حق‌الجلسات در سال عواید زیادی را به سود آن افراد تمام می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
عباس
۲۰:۵۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
چرا بازنشستگان حقوقشون هیچ تغییری پیدا نمیکنه ؟
چرا حقوق بازنشستگان مال زمان بازنشستگیشونه نه الان ؟
مگر بازنشستگان مرده اند که حقوقشون باید مال زمان سابق باشه نه زمان کنونی ؟
Iran (Islamic Republic of)
بهونه
۱۶:۵۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
تعیین دستمزد و حقوق مدیران و مسئولان به عهده مردم بگذارند که چی؟ اخرش حدود 2 میلیون به بالا خودشان تصمیم گیری کرده و می گویند مردم انتخاب کردند!!
در حکومت اسلامی حقوق همه باید با هم برابر باشد.
حس مسئولیت را باید بالا برد نه حقوقها را!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۴۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
دریافتی قوه قضائیه مانند قضات و دادستانها
دریافتی فرمانده هان نیروی های مسلح
دریافتی نمایندگان مجلس به نسبت کارکرد مفید سالیانه
دریافتی دکتران بیمارستانهای دولتی
دریافتی وزیران و معاونین دولتی
همه باید شفاف سازی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
حق جلسه دیگر چیست ؟ جلسه گرفتن وظیف مدیر است .اگر جلسه نگیرد باید چکار کند
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۲:۱۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
با سلام.خواهشمند است به فکر استخدام نیروهای قراردادی و هچنین حقوق آنها هم باشید.با حقوق یکمیلیون و دویست با این گرونی زندگی کردن سخته.یکم فکر ما بی چاره ها هم باشید.
آخرین اخبار