خروج تنها 10 غیرنظامی از قنفوده لیبی و پایان زمان آتش‌بس در این شهر

ارتش لیبی از به پایان رسیدن آتش‌بس اعلام شده برای خروج غیرنظامیان از منطقه قنفوده در غرب بنغازی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الیوم السابع، مسئولان هلال احمر لیبی اعلام کردند: در آتش‌بس اعلام شده از سوی ارتش لیبی در منطقه قنفوده در غرب بنغازی، تنها 10 نفر از این محله تحت محاصره تروریست‌ها خارج شدند.

ارتش ملی لیبی به دنبال حمله نظامی تروریست‌ها در بنغازی که بیش از دو سال است ادامه دارد، چندین ماه است برای تسلط بر آن و گسترش دادن  دامنه سیطره خود در این شهر محله قنفوده را محاصره کرده است.

حضور بیش از 100 خانواده‌ در این محله عامل اختلاف اصلی میان ارتش لیبی و تروریست‌ها است، زیرا آنان ارتش را به تامین نکردن امنیت لازم برای خروج غیرنظامیان متهم می کنند.

این در حالی است که ارتش لیبی روز گذشته (شنبه) آتش‌بس انسان‌دوستانه 6 ساعته برای خروج غیرنظامیان در این محله اعلام کرد.

عبدالسلام حاسی، فرمانده اتاق عملیات ارتش ملی لیبی، اعلام کرد: آتش‌بس انسان‌دوستانه اعلام شده از سوی ارتش لیبی در محله قنفوده در بنغازی به صورت رسمی به پایان رسید.

وی گفت: با وجود اتمام آتش‌بس، اگر خانواده‌ای بخواهد از این محله خارج شود ارتش لیبی عملیات نظامی خود را برای خروج آنان متوقف می‌کند.

احمد مسماری، سخنگوی ارتش لیبی، نیز اعلام کرد: گروه‌های تروریستی افراد محاصره شده را هدف قرار می‌دهند و مانع خروج آنان به سوی گذرگاه امنی می‌شوند که دو طرف بر سر تامین امنیت آن به توافق رسیده بودند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار