رونالدو نخستین گزینه دریافت جایزه توپ طلا / افتخارات ستاره پرتغالی در سال 2016

کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید در فکر کسب به دست آوردن چهارمین توپ طلا و قرار گرفتن در یک قدمی لیونل مسی است.

رونالدو  نخستین گزینه دریافت جایزه توپ طلا / افتخارات ستاره پرتغالی در سال 2016به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از اسپورتس،‌ کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال مادرید به فکر کسب چهارمین توپ طلا و قرار گرفتن در یک قدمی لیونل مسی است.  

روز دوشنبه در مراسم مجله مطرح فرانس فوتبال برنده توپ طلا با رای خبرنگاران انتخاب می شود که لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و انتونی گریزمن اصلی ترین گزینه های دریافت این جایزه هستند.

کریستیانو رونالدو در فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا با تیم رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و بازی های خوبی را برای این تیم انجام داد. 

این بازیکن سپس به همراه تیم پرتغال با شکست فرانسه برای نخستین بار در تاریخ این کشور، قهرمان یورو ( 2016) شد.

رونالدو با توجه به این 2 قهرمانی بسیار مهم و بازی های بسیار خوبش برای رئال مادرید و تیم ملی پرتغال، نخستین گزینه ریافت توپ طلای سال 2016 به حساب می آید.

رقیب اصلی رونالدو برای دریافت جایزه توپ طلای سال 2016،‌ لیونل مسی آرژانتینی است اما او با بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا به مقام خوبی دست پیدا نکرد و همچنین با تیم ملی کشورش نیز به مقام قابل توجهی نرسیده و حتی در مسابقات انتخابی جام جهانی وضعیت نسبتا بدی دارد.

رونالدو در حالی که کمتر از 24 ساعت به آغاز مراسم توپ طلای 2016 باقی مانده است، خودش را برای این مراسم آماده می کند و حتی ظاهرش را نیز تغییر داده است. کریستیانو رونالدو پیش از این مراسم رنگ موهایش را به طلایی تغییر داده است.

زیدان در رابطه با رونالدو و مراسم توپ طلا بیان کرده است : برای من برنده توپ طلا مشخص است و این جایزه بدون شک باید به رونالدو تحویل داده شود. او فصل قبل عالی بازی می کرد و در این فصل هم عملکرد بسیار خوبی داشته است.  به نظر من او بهترین بازیکن دنیا است. 

البته اتفاقاتی در این هفته افتاده که از محبوبیت این ستاره پرتغالی کاسته است. در این هفته کریستیانو رونالدو متهم به فرار و کلاهبرداری مالیاتی شده است. البته خود او این اتهامات را رد کرده است.

رونالدو در این رابطه بیان کرده است : اصلا نگران این مسئله نیستم. کسی که کاری نکرده ، نگرانی نیز ندارد. 

پس از6 سال همکاری فیفا و مجله مطرح فرانس فوتبال برای مراسم توپ طلا، این دو سازمان امسال با یکدیگر به توافق نرسیدند و فیفا در انتخاب برنده توپ طلا نقشی ندارد. تا سال گذشته برنده این بازیکن با رای خبرنگاران و رای کاپیتان ها و مربیان تیم های ملی کشورها انتخاب می شد، اما امسال با توجه به قطع همکاری فرانس فوتبال با فیفا، تنها رای خبرنگاران در انتخاب برنده توپ طلا تاثیر گذار است.

گفتنی است که 173 خبرنگار مطرح در این رای گیری شرکت می کنند.

لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا با 5 توپ طلا رکورد دار برنده شدن در این مراسم است اما در صورتی که کریستیانو رونالدو جایزه امساب را کسب کند، در یک قدمی لیونل مسی قرار می گیرد.

نخستین جایزه توپ طلا به "استنلی متئوز" در سال 1956 تعلق دارد و تا سال 1004 تنها اروپایی ها این جایزه را کسب می کردند. اما در این سال "جورج وی" بازیکن آفریقایی به نخستین غیر اروپایی برنده توپ طلا نام گرفت.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار