اردبیل؛

پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی استان اردبیل

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان اردبیل گفت: یک هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی استان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید حامد عاملی در جریان بازدید استاندار اردبیل و اعضای ستاد رفع موانع تولید استان از صنایع تولیدی شهرستان نمین با اعلام این خبر که تاکنون 100 واحد تولیدی استان از طریق منابع بانکی تامین مالی شده و از رکود خارج شده اند گفت: کل منابع پرداختی به واحدهای تولیدی برای خروج از رکود بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه از اول خرداد ماه سالجاری نزدیک به 450 مورد درخواست تامین مالی واحدهای صنعتی و تولیدی به اداره کل صنعت معدن و تجارت رسیده است افزود: با بررسی این تعداد درخواست مشخص شد 360 واحد صنعتی اگر از طریق منابع مالی تقویت شوند از رکود خارج شده و افزایش تولید می دهند.

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان اردبیل با بیان این مطلب که کمیته نظارت استان از واحد های دریافت کننده تسهیلات بانکی به صورت مستمر بازرسی و نظارت به عمل آورده است اظهار داشت: تاکنون 48 واحد تولیدی مورد بازرسی قرار گرفته که مشخص شده 45 مورد از واحدهای تولیدی، وامهای دریافتی را در محل مورد نظر مصرف کرده اند.

عاملی با اشاره به اینکه با اعطای این تسهیلات به واحدهای تولیدی برای 250 نفر اشتغال جدید ایجاد شده است گفت: منابع مالی تزریق شده به واحدهای تولیدی استان باعث تثبیت 2 هزار و 800 شغل در صنایع استان شده است.

وی با بیان این مطلب که اعطای تسهیلات فضای صنعتی و تولیدی استان را فعالتر و پویا کرده است اظهار داشت: از 48 مورد واحد تولیدی بازرسی شده طبق بررسی های انجام شده مشخص شد در صورت عدم دریافت تسهیلات 11 واحد تولیدی قطعا راکد شده و از چرخه تولیدی خارج می شوند.

وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته 8 واحد تولیدی بزرگ استانی با دریافت تسهیلات بانکی مجددا به چرخه تولید بازگشته و از حالت تعطیلی مطلق خارج شده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.