افتخاری:استقلال نیازی به مربی خارجی ندارد/بدهی های باشگاه مربوط به گذشته است

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: ما به دنبال مربی خارجی نیستیم چرا که منصوریان می تواند کارش را پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،سیدرضا افتخاری پس از پایان نشست هم‌اندیشی مدیران باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان، بیان کرد: صحبت‌های خوبی را انجام دادیم و نقطه‌ نظرات لازم را دریافت کردیم. بیشترین فشار روی استقلال است چون هم در جام حذفی و هم در پلی‌اف آسیا حضور دارد و این ممکن است باعث آسیب‌ دیدگی بازیکنان شود.

وی افزود: ما با تاج صحبت کردیم و برنامه را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا فشار روی تیم استقلال کمتر شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال عنوان کرد: در مرحله نخست دوست داریم بر اساس برنامه خودمان پیش برویم، اما از طرف دیگر بازی‌های تیم ملی و برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا دست ما را بسته و لیگ ناخواسته فشرده می‌شود. سازمان لیگ هم حافظ منافع باشگاه‌ها است و اعتقاد دارد چهار باشگاهی که در لیگ قهرمانان آسیا هستند، درست مانند تیم ملی اهمیت دارند. امیدوارم راهکارهای بیشتری ایجاد شود تا مشکلات را حل کنیم.

افتخاری با تأکید بر اینکه بلیت‌فروشی به باشگاه‌ها واگذار شد، گفت: این اختیار را به باشگاه‌ها دادند و قرار شد فدراسیون در این زمینه  تصمیم‌گیری کند تا ما آن را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: در این زمینه با یک شرکت قرارداد امضا شده بود اما سازمان لیگ و فدراسیون قرارداد بلیت‌فروشی را با شرکت تنظیم و آن را در اختیار باشگاه‌ها قرار دهد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اظهارات حسن زمانی و اختلافاتی که بین وی و منصوریان به وجود آمده است، بیان کرد: من امروز یک گزارش کامل به وزیر ورزش ارائه کردم و وی دستور داد که فردا اعضای هیئت مدیره دور هم جمع و در مورد فعالیت‌مان در هیئت مدیره صحبت کنیم. مقرر شد سلطانی‌فر به حسن زمانی بگوید که در مسائلی مربوط به کادر فنی دخالت نکرده و در حیطه وظایف خودش انجام وظیفه کند.

افتخاری در خصوص اینکه قرار است فرصتی به زمانی داده شود، افزود: مصاحبه‌ها فکر سرمربی تیم را مشغول می‌کند و من مطمئن هستم بعد از صحبت‌های وزیر روند اظهارات زمانی تغییر می‌کند.

وی در ادمه عنوان کرد: من خیلی زود به این مسئله ورود پیدا کردم و مواردی را که مدنظر بود به سلطانی‌فر منتقل کردم که دیگر این قضیه ادامه پیدا نکند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا استقلال نیازمند مربی خارجی است، گفت: ما به دنبال مربی خارجی نیستیم و من امروز به منصوریان گفتم اگر نیازی هست که مربی خارجی اضافه شود، این کار را انجام دهیم که وی مدعی شد نیازی به این موضوع نیست و می‌تواند کارش را پیش ببرد. 

افتخاری در خصوص جذب بازیکنان جدید بیان کرد: تا اینجا اسمی به من داده نشده و نفر خاصی را به من معرفی نکرده‌اند. فردا هم جلسه داریم و در همین ارتباط بازهم صحبت می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزیر خواستار برگزاری جلسه امروز شده بود، گفت: من خودم به وزارتخانه رفتم و با سلطانی‌فر صحبت کردم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص بدهی این باشگاه اظهار داشت: بدهی‌ها رقمی بین 60 تا 70 میلیارد تومان است که البته بخشی از آن مالیاتی است و به سال‌های قبل برمی‌گردد. قرار شد جلساتی را با دارایی برگزار کنیم تا به‌ تدریج این بدهی‌ها صاف شود.

افتخاری تاکید کرد: خیلی مسائل در این بدهی‌ها تاثیرگذار است، اول اینکه باشگاه‌ها درآمد حرفه‌ای ندارند و دوم بحث تبلیغات است که برای باشگاه‌ها لحاظ نمی‌شود. بلیت‌فروشی و حق پخش هم وجود ندارد. اما یکی، دو سال است از طریق تبلیغات به باشگاه‌ها پول می‌رسد که قرار شده از این به بعد حق بلیت‌فروشی در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد.

وی عنوان کرد:بدهی‌هایی که امروز می‌بینید مربوط به گذشته است و همه عقد قراردادها بدون مطالعه صورت گرفته و باشگاه‌ باید نسبت به درآمدش قرارداد ببندد که متأسفانه در فصل گذشته این موضوع موردتوجه قرار نگرفت و حالا مشکل‌ساز شده است. امروز هم به سلطانی‌فر گفتم که این مسئله برای ما مشکل‌زا بوده و گزارش جامعی را به وی ارائه کردم و وزیر قول داد از طریق مجلس و دولت برای دو باشگاه کمک بگیرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال درخصوص مشکلات زمین تمرین استقلال و گلایه‌های منصوریان و اینکه محسن کریمی به همین خاطر مصدوم شده، در پایان خاطر نشان کرد: مصدومیت محسن کریمی در بازی با اتفاق افتاد و ربطی به زمین تمرین نداشت همچنین زمین ورزشگاه آزادی از کیفیت خوبی برخوردار است و مشکلی ندارد، ضمن آنکه همه تیم‌ها با کیفیت و محکم جلوی استقلال بازی می‌کنند و همین خوب بازی کردن باعث می‌شود استقلال مصدومان زیادی بدهد، البته قبول دارم اگر تیم خوب بدنسازی شود،‌ این‌قدر مصدوم نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.