اسرائیل با جنگنده‌های اف‌ 35 هم توفیق کمی برای بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران دارد

وبسایت میدل ایست آی در گزارشی به موضوع تحویل جنگنده‌های اف‌ 35 به رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت میدل ایست آی در گزارشی به موضوع تحویل نخستین جنگنده‌های اف‌ 35 به رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا پرداخت و نوشت این رژیم حتی با داشتن چنین جنگنده‌هایی، توفیق کمی برای بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران دارد.

میدل ایست آی: تحویل نخستین جنگنده‌های اف‌35 به تل‌آویو و لفاظی‌ها برای بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران

نگارنده این گزارش در ادعاهای واهی می‌نویسد: بی‌تردید همسایگان اسراییل تحویل دو فروند جنگنده رادارگریز اف 35 ساخت آمریکا به این رژیم را در روز دوشنبه (امروز) تحت نظر دارند. به طور ویژه تهران نسبت به این موضوع آگاهی دارد که جنگنده‌های رادارگریز جدید تل‌آویو موازنه قدرت نظامی در منطقه را به نفع این رژیم تغییر خواهد داد. کارشناسان نظامی معتقدند جنگنده‌های جدید اسراییل آشکارا تهدیدی برای تهران است. نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با توانایی گریز از رادار و سامانه‌های موشکی سطح به هوای این جنگنده، می‌تواند در عمق قلمرو ایران پرواز کند. این جنگنده‌ها می‌توانند اهداف مورد نظر را بمباران کنند و توانایی به کارگیری تسلیحات سایبری (جنگ الکترونیک – جنگال –) را دارند. 

نگارنده می‌افزاید: جنگند‌ه‌های اف 35 کمک بزرگی به «برتری» اسراییل در مقابل رقبای خود می‌کند. با این وجود، این جنگنده از جنبه سرعت و برد عملیات، دارای محدودیت است. همچنین جنگنده‌های اف 35 تل‌آویو توفیق کمی برای نابودی تاسیسات زیرزمینی برنامه هسته‌ای ایران دارد. تحلیلگران به بررسی خرید جدید تسلیحاتی اسراییل از آمریکا پرداختند و کوشیده‌اند به این سوال پاسخ دهند که آیا این جنگنده‌ها، خریدی گران‌قیمت و ناکار آمد است؟ یا اینکه توانایی‌های نظامی این رژیم را بالا خواهد برد؟ 

یکی از کارشناسان شرکت لاکهید مارتین (شرکت تولید کننده جنگنده‌های اف 35) مدعی است: "سرعت، چابکی و فناوری رادارگریزی جنگنده‌های اف 35 باعث برتری مطلق هوایی 40 ساله اسراییل در خاورمیانه می‌شود." در زبان عبری این جنگنده را "آدیر" به معنای "قادر مطلق" نامیده‌اند. مقامات تل‌آویو مدعی هستند این جنگنده‌ها توانایی گریز از سامانه‌ موشکی زمین به هوای اس 300 ساخت روسیه را دارا هستند. مسکو پیش‌تر این سامانه‌ را برای استقرار در تاسیسات هسته‌ای تهران، به ایران تحویل داده است. همچنین روسیه سامانه موشکی اس 300 را در سوریه مستقر کرده است. 

جاستین بروک، محقق اندیشکده سلطنتی انگلیس در اینباره مدعی است: استفاده از هواپیماهای رادارگریز اف 35 در آسمانِ به شدت تحت دفاع ایران، مخاطره کمتری برای تل‌آویو نسبت به استفاده از جنگنده‌های اف 16 و سایر جنگنده‌های نیروی هوایی این رژیم دارد. جنگنده‌های اف 35 به طور قابل توجهی صدمات به جنگنده‌‌ را کاهش می‌دهد؛ زیرا این جنگنده می‌تواند پیش از شناسایی شدن، به رادارهای موشک‌های زمین به هوا نزدیک شود و به آنها حمله کند. با این وجود، این جنگنده‌ها از جنبه سرعت، برد عملیات و میزان مهمات مورد حمل دارای محدودیت است (شعاع عملیاتی جنگنده‌های اف 14 ایران 1000 کیلومتر و جنگند‌های اف 35 اسراییل 833 کیلومتر است). عملیات‌های هوایی طولانی مانند بمباران ایران نیازمند سوخت‌گیری هوایی و هواپیماهای سوخت‌رسان حجیمی است که به راحتی در رادارهای نظامی ایران قابل رصد است. 

این تحلیلگر انگلیسی می‌افزاید: جنگنده‌های اف 35 به طور قطع جنگنده‌ای کامل برای عملیات علیه ایران نیست؛ با این وجود این جنگنده‌ها گزینه‌ای بهتر نسبت به سایر جنگنده‌های نیروی هوایی تل‌آویو برای نفوذ به سامانه‌های دفاع هوایی مدرن تهران است. از ظرفیت‌های دیگر جنگنده‌های اف 35، توانایی آنها در جنگ الکترونیک است. 

در ادامه این مطلب آمده است: تل‌آویو 50 جنگنده اف 35 به شرکت لاکهید مارتین سفارش داده است. هزینه هر یک از این جنگنده‌ها بیش از 100 میلیون دلار برآورد می‌شود. با این وجود، تمامی مقامات تل‌آویو از این خرید راضی نیستند. یووال اشتاینیتز، وزیر امور راهبردی اسرائیل از حزب لیکود و نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش این رژیم از بهای پرداخت شده برای جنگنده‌های اف 35 انتقاد کردند و پیشنهاد خرید جنگنده‌های ارزان‌تر را مطرح نمودند. 

دن گریزر، یکی از اعضای نظارت بر پروژه‌های رژیم صهیونیستی، با انتقاد از خرید این جنگنده‌ها گفت: شرکت مارتین لاکهید در رابطه با جنگنده‌های اف 35 اغراق می‌کند. جنگنده‌های اف 35 تنها پر سر و صدا است (جنگ تبلیغاتی است) و این گونه نیست که همیشه در رادارها نمایان نباشد. به واقع این جنگنده آن طور نیست که انتظار می‌رود. این جنگنده مانند چاقوی سوئیسی است، می‌تواند کارهای زیادی بکند؛ اما در عمل نمی‌تواند هیچ کدام از آنها را خوب انجام دهد. 

این مقام اسراییلی در ادامه افزود: گزینه‌های ارزان‌تری برای آنچه این جنگنده می‌خواهد انجام دهد وجود دارد. چرا ما باید یک جنگنده 100 میلیون دلاری را به آسمان ایران با سامانه دفاعی پیشرفته بفرستیم درحالی که می‌توانیم از موشک‌های 100 هزار دلاری کروز استفاده کنیم؟

در پایان این مطلب آمده است: مقامات تل‌آویو به جنگنده اف 35 به چشم جنگنده‌ای برای بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران می‌نگرند؛ این درحالی است که جرالد فایرستان، سفیر سابق آمریکا در یمن، معتقد است: هر بمبی هم که بر روی جنگنده‌های اف 35 نصب شود، نمی‌تواند به طور موثر تاسیسات هسته‌ای ایران را نابود کند. شاید برای این کار نیاز به یک بمب افکن "بی 52" یا "بی 1" باشد. 

لفاظی‌های مقامات رژیم صهیونیستی درحالی مطرح می‌شود که به گفته کارشناسان نظامی، دفاع هوایی چند لایه ایران به کمک سامانه‌های موشکی پیشرفته، در عمل اجازه ورود هیچ متجاوزی را به آسمان کشورمان نخواهد داد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۲:۰۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
ار کیو از بی 2 رادار گریز تره .اون وقت نتونست کاری کنه.اون وقت اف35 بتونه کاری کنه.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۰۳ ۲۳ تير ۱۳۹۶
حمله کنن !!!!
Afghanistan
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۰ تير ۱۳۹۶
تا جایی که من می دونم اسرائیل رو امریکا زاید و ایران بزرگش کرد چون اگه حمایت های عرب ها ی خاورمیانه نبود همون اول راه اسرائیل رو از بین میبردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
شتردرخواب بیندپنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۵
هیچ غلطی هم نمیتونند بکنند،هر جنگنده صد میلیون دلار،واویلا چه خبره،امریکا هم مرتب میشینه به رژیم اسرائیل،ای رژیم غاصب صهیونستی اینو بدون که برای مقابله با ایران باید میلیون ها بار بیشتر از الان هزینه کنی،اگر چه میدونم بازم موفق نخواهی شد،ایران پیروز جنگ ایران و اسرائیل هست،زنده باد رهبرم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
اف-35 یه هواپیمای آشغاله. تنها مزیتش نسبت به هواپیماهای قبلی، عمود پرواز بودنشه وگرنه در سایر مشخصات مثل قبلی ها یا ضعیف تر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
لعنت به این سگ صفتان،خوب لعنتی ها بیان جلو تاببینید چه خبره،نکنه فراموش کرده اید از اون ملوان های بز تون،یا از اون هشت سالیکه پشت عراق مخفی بودید،درسته مث شما خیلی پیشرفته نیستیم ولی پیشرفته بودن نیاز به مرد بودنم داره کدومتون مردید حرومزاده های بیغیرت،مااز نسل آریا هستیم فراموش نکنید.....
Iran (Islamic Republic of)
یا زهرا
۰۸:۴۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
اسراییل هیچ غلطی نمی تونه بکنه مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
یونس
۰۳:۰۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
f-35 رادار گریزه که گریزه وقتی RQ-170 شما توسط ایران بر روی زمین نشونده شده و از نظر تکنولوژی شباهت هایی با f-35 داره اون هم سه چهار سال پیش که RQ-170 رو گرفتن حالا به اسرائیل دادین که دادین وقتی تکنولوژی RQ-170 رو فهمیدن و با سیستم رادارگریز ان ها اشنایی دارن حالا شما بیا 1000 تا جنگنده بده درحالی که ایران با موشک هایی که داره اونم در معرض نمایش که امریکا میدونه چطوری هستن و موشک هایی که ایران ساخته و بسیار پیشرفته هستن و اون ها رو فاش نکرده اگر جنگنده های اونا وارد خاک ایران بشه همین که به لب مرز برسن نابود شدن حالا ما رو با این پشه ها نترسونید شما کی هستید که ما رو تهدید کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
اف-35 خیلی ضعیفتر از ارکیو است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
ماجرای صحرای طبس رو مثل اینکه یادشون رفته با اینکه ایران رادار نداشت خداوند با طوفان نابودشون کرد باز ادم شدن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۱:۴۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
۱۰ دقیقه تا تلاویو!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
به قول سیدبزرگوارسیدحسن نصرالله رژیم صهیونیسم مثل خانه عنکبوته سست پوشالی زنده بادایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
این جنگنده را "آدیر" به معنای "قادر مطلق" نامیده‌اند !!! این اسم منو به یاد کشتی تایتانیک میندازه که روی بدنه اش نوشته بود (( حتی خدا هم نمیتواند این کشتی را غرق کند !!)) که همه جهانیان به چشم دیدند که خداوند متعال با یک تکه یخ کوچک این کشتی رو که بزرگترین سازه دست بشر در اون زمان بود رو در اولین سفرش به دریا غرق و نابود کرد !! نمیدونم اینها تا کی میخواهند با خدای قادر و توانای مطلق دست و پنجه نرم کنند !!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۰:۳۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
به نظر من اسراییل وامریکا هیچ غلطی نمی توانند بکنند ما باید مواظب دشمنان داخلی کشور باشیم اونهایی که با فسادهای مالی وحقوقهای نجومی و اختلاس ورشوه باعث سردی مردم از نظام میشن امیدوارم مسولین با اونها برخورد قاطع وانقلابی داشته با شند تا مردم امیدوار باشند
Iran (Islamic Republic of)
عباس شیوعی
۲۰:۲۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اسرائیل عددی نیست که بخواهد کسی در موردش بحثی داشته باشد که جنگنده فلان خریده ویا ... این نوچه نا مشروع استعماربا همه تبلیغات وادوات جنگی بعد از 33 روز به زانو در آمد انهم در مقابل یک قطعه از فلسطین که سالهاست در محاصره قرار داشته ! اسرائیل مانند بچه ای میماند که در مقابل یک مرد قوی هیکل و رزمی کار با خودش از ترس چاقوئی حمل میکند !


ر
Iran (Islamic Republic of)
خزایی
۲۰:۲۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اسراییل درمقابل ایران بزرگ هیچ غلللللللطی نمی تواندبکند. اسراییل عددی نیست
Iran (Islamic Republic of)
meysam
۲۰:۱۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اولا که خودشونم میدونن کاملا یه تبلیغ توخالیه و ثانیا بازم خودشون میدون که اگه به فرض محال بتونن تاسیسات ایران رو بمباران کنن جنگنده هاشون تو راه برگشتشون دیگه اسرائیلی وجود نخواهد داشت که بخوان توش فرود بیان و قطعا خودشون این مسئله رو از منو شما بهتر درک کردن منتحی دیگه جلو دهن سگو نمیشه بست پارس کردن تنها گذینه ایه که دارن
Iran (Islamic Republic of)
آدینه وند
۱۹:۵۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
درعجبم چراوقتمونودرتقابل با هذیان این وحشی های غربی ومنطقه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
کاش اسراییل جرعت داشت وبه طرف ایران جنگنده میفرستادکاش تابرای همیشه همه مسلمانان ازشراسراییل خلاص میشدن وایران ازصفهه روزگارمهوش میکرد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۵۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
تا کی باید بشینیم تا بلوف زدناشونو گوش بدیم.میگم چطور اسرائیل رو حذف کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۴۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
باسلام خدمت همه دوستای عزیز، همه نظرات روخوندم ولی هیچ کدوم به انگیزه اصلی اسراییل به خرید اف ۳۵ اشاره ای نکردن، به نظرمن اسراییل این جنگنده رو به خاطر جنگ با ایران نخریده هدف اسراییل ضعیف کردن عقبه مقاومت منطقه هستش به نظرمن دامنه عملیاتش تا سوریه و احتمالا تا عراق هم براش برنامه. ریزی کردن که عملیات انجام بده چون روسیه سامانه های مدرن پدافندی رو تو سوریه آورده تا از پشتیبانی داعش وامثالهم از طرف حامیانشون جلوگیری بشه وعبور از این سد مستحکم دفاعی برای حمایت از داعش نیاز به چنین جنگنده هایی هستش
Iran (Islamic Republic of)
علی مراپی
۱۹:۴۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اون که پدرنامشروع یعنی امریکا بقول رهبرکبیر انقلاب هیچ غلطی نمیتواند بکند اسراییل که جد در جد حرامزاده است زنده‌‌و پاینده باد رهبرمان و سردار سلیمانی ها از قدیم گفتن سگهایی که پارس میکنند گاز نمیگیرند اونهایی که میخاهند روهیه ملت را ضعیف بکنند فامیل اسراییل هستند مرگ برحرامزاده و طرفدارش
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۲۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اسرائیل مال این حرفا نیست مرگ بر اسرائیل مزدور کودک کش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اون جنگنده هم مثل RQ170گیر بچه های ایران زمین میفته وما هم معادلش رو کپی میکنیم بازم باید خواهش کنن تا پسشون بدیم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۱۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
امتحان کن تا بفهمی باکی طرفی
Iran (Islamic Republic of)
خسرو فتاحی
۱۸:۳۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
خدایا چه روی دارند اگه از پس حماس بر آمده اید بیاید جلو من نصیحت میکنم اولین اشتباه آخرین اشتباه دیر یا زود به امید خداوند تمام موشکهای سجلی و قیام را روی سرتان می ریزیم
United States of America
پوریا
۱۷:۵۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
لعنت به دشمنان خدا و دشمنان اسلام .این مدعیان دوروغین حقوق بشر ۵۰ساله که دارن تو خاور میانه کشت کشتار میکنن از جنگ ایران و عراق تا جنگ افغانستان و لبنانو فلستین الانم که دارن تو سوریه جنایت میکنن این امریکای ملعون هیچ وقت دست از جنایت بر نمیداره ولی به حول قوی الهی وبا اراده ی رزمنگان اسلام، ایران امروز به نقطه ای رسیده که دیگه توان مقابله ندارن این سلاحای به اسطلاح پیشرفتشون هم که دیگ کار بردی نداره چون سرباز ندارن که براشون بجنگه باید پول به مزدورا بدن تا براشون بجنگه حالا این هوا پیما ها که دیگ اسباب بازیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اینا همشون جنگ روانی هستش اگه میتونن حمله کنن ما هم کارمونو خوب بلدیم
Germany
salman
۱۶:۲۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اقا اف 35 بد جنگنده ای ه ها/ما هم میدونیم خوب جنگنده ای دارین اما یه ضرب المثل میگه سنگ گنده نشونه نزدنه/خریدی که خریدی باید بذاری تو آشیانش خاک بخوره!چون مطمئنی که به هیچ وجه من الوجوهی نمیتونی ازش استفاده کنی! اینو بفهم/خوبه که میگن برا این که ادم یه چیزیو اگه بخره باید قبلش تحقیق کنه ببینه به کارش میاد یا نه!باور کن خودتونم موندین باید چیکار کنین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
به کارشون نمیاد برا ترس ایرانه که زهی خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
بقول یکی ازسردارامون جنگنده های اسرائیلی شایدبتونن جایی ازایرانمونوهدف قراربدن امازمان برگشت بایددنبال اسرائیل بگردن چون دیگه اسرائیلی وجودنخواهدداشت
Iran (Islamic Republic of)
زارعی
۱۵:۴۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
در 8 سال دفاع مقدس برای دنیا ثابت شد هیچ کشوری توانایی جنگ با ایران را ندارد ،چون مردمی دارد اگر کشته بشه شهید است اگه زنده بمونه با افتخار زندگی میکنه ، کوچکترین حرکت از طرف اسراییل نابودی اسراییل را دارد ،قبل از اینکه ایران حرکتی انجام بدهد در آن سوی مرزها موشکهای خفته در عمق زمین اسراییل را با خاک یکسان میکند ، چون خدا با ماست ،رهبری چون سید علی و نظامیهای سپاه ، ارتش و بسیج و... داریم درود بر شرف ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اشراف اطلاعاتی محور مقاومت گسترده هست فکر کردن فقط رو آسمان ایران باید مخفی باشه اون جنگنده از لحظه ای که از باند فرودگاه بلند شه تو اشراف اطلاعات سپاه نه تینکه وقتی رسید رو سرمون بفهمیم ما خطر رو از مبداء رصد میکنیم خیالشون راخت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اونا جنگ روانی ب راه می اندازند درست ولی عقل سلیم هم این و میگه که همچون گذشته غیور مردان عرصه نظامی کشور فارغ از هر گونه جنگ ونزاع سیاسی در پی بالا بردن توان دفاعی و نظامی کشورمون باشند تا ب فضل خدا اونا هیچ غلطی نکنن.
Iran (Islamic Republic of)
شکری
۱۵:۰۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمیتوانن بکنن..
اگر غلطی ازشون سر بزنه دیگه اسراییلی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
mehran
۱۴:۵۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
شاید بتونه به آسمان ایران برسه اما برای برگشت زمینی برای فرود نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
حسین چهاردولی
۱۴:۳۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
جمهوری اسلامی ایران تا ابد پایدار می ماند
Iraq
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
حالا بر فرض آمد زد و رفت حالا کجا میخواد بنشیند چون دیگه اسرائیلی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
توفیق کم که نه ، هیچ توفیقی ندارد . کار ایران درست است .
Iran (Islamic Republic of)
یک روستایی
۱۴:۱۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
شیطان همیشه ازبسم الله می ترسدوکاری نمی تواندبکند
Iran (Islamic Republic of)
110
۱۳:۵۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
بابا موشکهای شهاب وعمادوسجیل توی انبارزنگ زدن،نمیشه همین جوری اسرائیل روبزنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
زرشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
آرکیو 170 یاد شون هست پهپادی که فقط سیا داشت و حتی ارتش آمریکا نداشت با کمی خسارت به چرخهاش فرود ش آوردیم
Iran (Islamic Republic of)
عباسعلی
۱۳:۴۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
چندساله که این غلطا می کنه هنوز ننش نزاییده که بتونه به ایران عزیزحمله کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
ایران پهپاد امریکارو بر زمین نشانید.زمان ابر قدرتی ایران فرارسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
ابررررررر قدرت؟؟؟
Germany
اسی
۱۳:۳۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
درسته که میگیم هیچ غلطی نمی تونن بکنن اما ما هم نباید آسوده بشینیم. عقل سلیم میگه حتما یا سوخو 35 از روسیه یا جنگنده رافائل از فرانسه باید بخریم و نیروی هوائی رو که تجهیزاتش عمدتا قدیمی هستن بروز کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
امریکا واسراییل هیچ غلط نمی توانند بکنند
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۳:۱۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
بی فایدست هرچی تجهیزات بخرن و جنگنده بی فایدست براشون، مملکت صاحب داره
موشکای ایران که لحظه شماری میکنن برای یه جنگ تمام عیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
این موشک ها فقط برای ترسوندن اسراییله وگرنه اگه جنگ بشه شاید 10 تا موشک هم استفاده نشه یه موشک بخوره اسراییل کل اسراییل تخلیه میشه جمع میکنن میرن مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
جمع بندی:
دعوا سر اینه که کی اون یکی رو بهتر و ارزون تر میتونه بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اسراییل نطنز رو بزنه ایران بازم میتونه به برنامه هسته ایش ادامه بده اما ایران یه موشک بزنه اسراییل اسراییل نابود میشه /حالا جمع بندی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
حتما آنطوری است که شما میگید و نخواهد توانست انشا الله
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۰۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اصلا گیرم که این اف35 از پدافند دفاعی ایران عبور کرد.و دوباره فرض کنیم که مجهز به موشکی بود که توانایی نفوذ در عمق زمین و دل کوه رو داشت.و در مرحله سوم باز هم فرض کنیم که بعد از انجام همه این کارها تونست سالم از مرزهای هوایی ایران فرار هم بکنه. در پایان آخرش کجا میخاد بره؟؟؟!!! میخاد بره مریخ؟! یا آمریکا؟! نکنه میخاد بره تو جیب سعودیها مخفی بشه؟!! با تمام این فرضیات محال اگر یک هواپیمای اف35 یا هر چیز دیگری بتونه این مراحل رو پشت سر بگذاره باز هم تو چنگ ایرانه. چطور؟ چون هر جا که بخاد بره در برد موشکهای ایران قرار داره و نتنها خودش که بلکه تمام صهیونیستها و نیروگاههای اتمی اسرائیل و مراکز و پایگاههاش در تیر رس موشکهای ایران قرار داره.به عبارتی اگر اسرائیل همچین حماقتی رو مرتکب بشه که بعید میدونم تا این اندازه احمق باشن.در واقع اولین و آخرین بارشون خاهد بود و با دست خودشون گورشون رو کندن.خلاص.
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر
۱۳:۰۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اسراییل علاوه بر چنگنده قدرتمند به شهامت هم نیاز دارد.ضمنا بعد از بمباران تاسیسات هسته ای توسط f-35 در برگشت دیگر فرودگاهی برای نشستن جنگنده در اسراییل وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۵۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اگه جرأت داره حمله کنه،
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۴۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اسرائیل و اصلا حساب نمیکنن.هیچ غلطی هم نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
شما از میتونی حمله کنی حمله میکردی
پس بلوف نزن ک حمله میکنم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۲۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
بازم جوک وطنز نفهما شروع شد پشه روتو هوا میزنیم امتحان کنید به چی تون مینازید مرد عملید بیائید جلو ترسو صفتان مورچه هم نیستین .جوک جدید چی دارین بنزنید بخندیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
ای جانم وطنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
ای جانم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
لعنت بر اسرائیل که هر کاری میکنه به خواسته اش برسه ولی نمیرسه و نمیتونه. وقتی بابات(امریکا)نیتونه تو چرا زور میزنی لعنتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اونها مو میبینند ما پیچش مو بر فرض هم ما نتونیم از اول که این جنگنده وارد خاک مان میشود تا لحضه ای که خارج میشود نتونیم اون رو رهگیری کنیم مهم اینه که این جنگنده وقتی میخواد برود بنشید زمین و خاک اسراییل خاک و فرودگاهی و اسراییلی روی کره زمین وجود نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اسراییل بی وجودتر از این حرفایی که بخوای غلط اضافه کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
الان امریکا با همه شغال بودنش فهمیده حریف ایران نیست دیگه این بزغاله اسرائیلی مبخواد فس فس کنه برای چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
مگه تکنولوژی این از پهپادهای رادارگریزتون بیشتره ،،شما ب فضل خداوند هیچ غلطی نمیتوانید بکنید ،،،و این اسباب بازی ها و جنگ روانی هیچ خللی در اراده ملت شریف ایران در مبارزه با ظلم و استکبار و دفاع از مظلوم نمی تواند بگذارد ،،به کوری چشمتان ما راست قامتان همیشه تاریخ خواهیم ماند ،
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۱:۳۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
بخدا قسم جیگر میخواد به ایران چپ نگاه کنه امتحانش مجانی رژیم کثیف .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عابدیان زیدی
۱۱:۳۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
کشور روسیه ایران چین ژاپن مشترکن در کشورهای خاورمیانه پایگاه ایجاد کونند .تا حزب های شیاطین دست از سر مردم بی گناه خاورمیانه بر دارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
مهدی جان ،دلبندم،ایجاد کونند نه ایجاد کنند...
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
مهدی عابدیان زیدی یکم رو سوادت کار کن!!!
تا حالا صد بار از شما کامنت های غلط دیدیم!! کونند!
-
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
اگه راست میگه یکیشو بفرسته تو آسمون ما ببینه چطوری مثل گنجشک شکارش میکنیم.
-
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۵
بعضی وقت ها خداوند دشمنان را به محاسه غلط سوق میدهد و تحلیل اشتباه می کنند.
بزارید تا جایی که میتوانند خرج کنند، ان شاءالله بزودی در دست بچه های فلسطین میفته
آخرین اخبار