تبریز؛

ساخت اولین بازی رایانه‌ای با موضوع محیط بان

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان ‌شرقی گفت:اولین بازی رایانه‌ای سه بعدی در کشور با موضوع محیط بان در این استان ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛داوود قاسم‌زاده در جمع خبرنگاران افزود: این بازی رایانه‌ای در اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان ‌شرقی با همکاری جوانان مبتکر تبریزی ساخته شده است.
وی ادامه داد: هدف از ساخت این بازی آشنایی کودکان و نوجوانان با اهمیت و وظایف محیط بانان تلاشگر و حفظ تنوع زیستی است.

قاسم زاده با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در حفظ محیط زیست گفت: انیمیشن (پویانمایی) دو بعدی 15 دقیقه ای با موضوع احیای دریاچه ارومیه و سه مستند 15 دقیقه ای با موضوع های دریاچه ارومیه، تالاب قوریگل و تالاب قره قشلاق را نیز در دست ساخت داریم که در آینده نزدیک این برنامه ها آماده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

استان آذربایجان شرقی از غنی ترین زیستگاه های گیاهی و جانوری در کشور به شمار می رود که از آن جمله به منطقه حفاظتی ارسباران می توان اشاره کرد.

در این استان بیش از 2 هزارو 500 گونه گیاهی و 346 گونه جانوری وجود دارد که شامل 51 گونه پستاندار، 225 گونه پرنده، 37 گونه خزنده، 6 گونه دوزیست، 27 گونه ماهی است.

حدود 5/12 درصد از عرصه استان با عناوین مختلف حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش، اثر طبیعی ملی و تالاب های سایت رامسر تحت کنترل زیست محیطی است که با تلاش محیط بانان به عنوان بازوان اجرایی سازمان محیط زیست، حفاظت می شود.

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.