اهواز؛

فروش 3 هزار تن ذرت در بورس

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان از خریداری 3 هزار تن ذرت دریافت شده از کشاورزان توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان در نوبت اول خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هادی سلامات، مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان اظهار کرد: برداشت ذرت از 26 آبان ماه در 6 شهرستان شوش، دزفول، اندیمشک، شوشتر، گتوند، بهبهان آغاز شده و امسال سطح زیرکشت ذرت بیش از 40 تا 50 هزار هکتار است.

وی افزود: تا به امروز 120 هزار تن ذرت تن را بر اساس روش سپرده کالایی در خوزستان تحویل گرفته‌ایم که قرار است پس از خشک کردن، این ذرت به روش قیمت تضمینی در بورس عرضه شود.

سلامات با بیان این‌که ذرت تحویل گرفته‌شده حداکثر 35 درصد رطوبت دارد که باید پس از خشک شدن رطوبت آن به 14 درصد برسد، بیان داشت: این 120 تن هزار تن ذرت دریافت شده، پس از خشک شدن به 95 هزار تن ذرت خشک تبدیل می‌شود.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با 40 ایستگاه خشک‌کنی ذرت با اعتبار حدود 10 میلیارد تومان قرارداد بسته‌ایم و در صورت نیاز با واحدهای خشک‌کنی بیشتری قرارداد منعقد خواهیم کرد.

وی با اشاره به عرضه 3 هزار تن ذرت در بورس برای نوبت اول، اظهار داشت: از روزهای آینده با تناژ بالاتری ذرت تحویل گرفته‌شده از کشاورزان وارد تابلوی بورس می‌شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.