اصفهان؛

عبور رینگ حفاظتی و کمربندی شرق از منطقه 15

شهردار اصفهان با اشاره به عبور رینگ حفاظتی و کمربندی شرق از منطقه 15 گفت: با اجرایی شدن کمربندی شرق و رینگ چهارم حفاظتی شهر منطقه 15 از بهترین دسترسی ها برخوردار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های منطقه 15 در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در آینده ای نزدیک شاهد توزیع عادلانه و یکنواخت خدمات و امکانات شهری در مناطق 15گانه شهر خواهیم بود.
شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به الحاق خوراسگان به اصفهان گفت: در مراحل اولیه الحاق خوراسگان به اصفهان، اهالی منطقه با مشکلاتی همراه بودند که خوشبختانه هم افزایی بین خوراسگان و دیگر مناطق شهر اصفهان ایجاد شد البته سعی کردیم فرآیندها را در منطقه 15 تسهیل کنیم تا شهروندان خوراسگان دچار بوروکراسی های اداری شهر اصفهان نشوند.
جمالی نژاد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به عبور رینگ حفاظتی و کمربندی شرق از منطقه 15 افزود: با اجرایی شدن کمربندی شرق و رینگ چهارم حفاظتی شهر منطقه 15 از بهترین دسترسی ها برخوردار خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه آغاز عملیات اجرایی رینگ چهارم حفاظتی بهترین نویدی است که می توانیم به شهروندان بدهیم، افزود: در منطقه 15 زیر ساخت های شهری بسیاری مانند بازار میوه تره بار، بازار گل و گیاه ، باغ رضوان  وجود دارد از این رو ترافیک منطقه بالاست از این رو احداث رینگ در این منطقه ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه برای ارتقاء مناطق کمتر برخوردار یک موتور محرکه ای تعریف می شود، اضافه کرد: بعد از تعریف موتور محرکه، احیای بافت فرسوده و قدیمی شهر در دستور کار قرار می گیرد.
شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه بافت فرسوده زیادی در شهر وجود دارد، گفت: تسهیلات خوبی برای تشویق شهروندان به ساخت و ساز در بافت فرسوده از سوی شهرداری اصفهان پیش بینی شده است که ارائه تخفیف 70 درصدی صدور عوارض ساختمانی از جمله آنهاست.
جمالی نژاد با بیان اینکه ارائه تخفیف 70 درصدی صدور پروانه در ترغیب شهروندان به ساخت و ساز تاثیر بسزایی دارد، گفت: تلاش کرده ایم برای افرادی که می خواهند بافت فرسوده را احیا کنند، دفتر تسهیل گری را فعال کنیم.
شهردار اصفهان گفت: در 3 منطقه دفتر تسهیل گری احیای بافت فرسوده فعال شده است همچنین منطقه 15 شهرداری اصفهان نیز از این اقدام اقبال نشان داده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ارتقاء سرانه ورزشی و فرهنگی مناطق در دستور کار است، افزود: مجموعه ورزشی و اداری پزوه با مساحت  1500 متر و با هزینه 30 میلیارد ریال نیز در راستای ارتقا سرانه ورزشی منطقه 15 انجام شده است چراکه سرانه ورزشی این منطقه بسیار پایین است.
شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره مدیریت تومان درآمد و هزینه در شهرداریها گفت: اقتصاد مقاومتی در شرایط رکود فعلی کشور می توانند به توسعه شهر کمک کنند.
جمالی نژاد افزود: با راه اندازی قرارگاه های اقتصاد مقاومتی در شهر اصفهان ، سعی کرده ایم تمام مناطق و سازمان ها را درگیر کنیم و مدام پروژه های و پیشرفت بخش نامه های که به سازمان ها و مناطق ارائه می شود را دنبال می کنیم.
وی تاکید بر اینکه در سال های گذشته رویکرد دستگاه ها شعاری بوده است اما اکنون سعی کرده ایم فعالیت ها را عملکردی اجرا کنیم، ادامه داد: با پیگیری هایی که در مناطق انجام شده است امیدواریم تا پایان سال یک میزان از تاثیر گذاری اقتصاد مقاومتی را در شهر داشته باشیم.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اجرای پروژه مشارکتی در شهر بی نظیر است، عنوان کرد: هر هفته و هر ماه دهها پروژه مشارکتی در شهر اجرایی می شود اما تاکنون هیچکدام از این پروژه ها نه افتتاح و نه کلنگ زنی شده است.
جمالی نژاد با بیان اینکه پروژه های مشارکتی غیر از این پروژه هاست، اضافه کرد: اگر بخواهیم پروژه های مشارکتی را به سبد پروژه های شهرداری اضافه کنیم هرهفته چندین افتتاحیه می توانیم در شهر اجرا کنیم.
وی بیان کرد: در سفر اخیر به تهران در حضور رئیس جمهور گزارش کاملی از برنامه های اقتصاد مقاومتی شهرداری ارائه شد.
شهردار اصفهان به برگزاری جشنواره نماز نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه زیر ساخت های اقامه نماز اقدامات خوبی انجام شده و به همین واسطه شهرداری اصفهان به عنوان شهرداری الگو شناخته شد، امیدواریم بتوانیم در حوزه اقتصاد مقاومتی در بین  1260شهر در آینده نزدیک شهر اصفهان نیز به عنوان شهر الگو معرفی شود.
جمالی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه سرعت اجرای پروژه بسیار بالا است، ادامه داد: برخی از پروژه به دلیل آزاد سازی کند پیش می رود بنابراین عمده مشکلات در اجرای پروژه ها آزادسازی است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار