کریمی‌قدوسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زیرساخت‌های هسته‌ای فردو 50 روزه جمع‌آوری شده است/حضور ظریف و صالحی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: زیرساخت‌های سایت هسته‌ای فردو توسط یک پیمانکار 50 روزه جمع‌آوری شده است.

زیرساخت‌های هسته‌ای فردو 50 روزه جمع‌آوری شده است/حضور ظریف و صالحی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملیجواد کریمی‌قدوسی عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بازدید روز گذشته تعدادی از نمایندگان از سایت فردو گفت: این سفر به دلیل برخی خبرهای رسیده مبنی بر جمع‌آوری زیرساخت‌های سایت غنی‌سازی فردو، از سوی بنده، حسن‌ بیگی و حجت‌الاسلام ذوالنوری انجام شد.

وی ادامه داد: براساس نظر کارشناسان، سه چهارم یک سایت غنی‌سازی متشکل از زیرساخت‌ها و یک چهارم مابقی به سانتریفیوژها مربوط می‌شود که روز گذشته طی بازدید خود از این سایت مشاهده کردیمکه  تمامی زیرساخت‌ها جمع‌آوری شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه آنها توسط یک پیمانکار 50 روزه این زیرساخت‌ها را جمع‌آوری کرده بودند، گفت: بعد از نقض برجام توسط قانون داماتو دستور جمع‌ آوری این زیرساخت‌ها این پیام را به آمریکایی‌ها می‌دهد که دیگر بازگشتی در کار نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود 2 ماه پیش در زمان بازدید تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی از سایت فردو، آژانس بین‌المللی اعلام کرده بود که ایران صددرصد به تعهدات خود عمل کرده این جمع آوری زیرساخت‌ها نمی‌تواند اصولی باشد.

کریمی قدوسی اظهار داشت: امروز وزیر امورخارجه کشورمان در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور خواهد یافت و ما در مورد این موضوع گزارشاتی را ارائه خواهیم کرد، البته قرار است صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی را نیز به این جلسه دعوت کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تأکید بر آنکه کمیته برجام تاکنون هیچ خروجی نداشته است، گفت: زیرساخت‌ها در سایت هسته‌ای فردو دیگر به غنی‌سازی ربطی نداشت زیرا قبلا سانتریفیوژها از این سایت خارج شده بودند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Kazakhstan
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
دوباره سایت فردو رو راه بندازین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
تمام زیر ساختها جمع شدن؟؟؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۵
چقدر ساده .
باید پلمب میکردند .و اگر هم بنا به جمع اوری بود بعد از رسیدن به تمام خواسته ها از برجام باید عملی میشد
آخرین اخبار