دلیل فسخ قراداد واگذاری مخابرات ایران چیست؟

پوری‌ حسینی گفت: این قرارداد 12 روز قبل با توجه به عدم ایفای تعهدات خریدار بلوک کنترلی مخابرات ایران پس از گذشت نزدیک به 7 سال از این واگذاری، فسخ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  پوری‌ حسینی رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با تشریح جزئیات فسخ قرارداد واگذاری بلوک 50 درصد و یک سهم شرکت مخابرات ایران به شرکت توسعه اعتماد مبین گفت: این قرارداد 12 روز قبل با توجه به عدم ایفای تعهدات خریدار بلوک کنترلی مخابرات ایران پس از گذشت نزدیک به 7 سال از این واگذاری، فسخ شده است.

وی گفت: با توجه به رقم چک‌های برگشتی خریدار بلوک کنترلی سهام مخابرات ایران حدود 1000 میلیارد تومان  است  که جمع این چک‌ها به 5 یا 6 فقره می‌رسد و مربوط به 2 یا 3 قسط آخر این واگذاری می‌باشد.

به گفته پوری‌ حسینی با توجه به عدم ایفای تعهدات خریدار و اظهار ناتوانی از پرداخت اقساط چاره‌ای برای سازمان خصوصی‌سازی برای فسخ قرارداد واگذاری مخابرات ایران (سهامی عام) باقی نماند و اکنون این واگذاری فسخ شده تلقی می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تداوم تملک این دارایی از سوی توسعه اعتماد مبین در صورت وصول چک و با وجود فسخ قراداد وجود دارد یا خیر، گفت:در حال حاضر پس از طی مراحل اداری باید بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم مخابرات دوباره به هیات واگذاری رفته و ضمن بررسی مجدد قیمت پایه هر سهم و ارزش‌گذاری این دارایی مجدد برای عرضه در بازار آگهی شود که در این زمینه به احتمال فراوان سازمان خصوصی‌سازی در بلوک‌های 17 درصدی، این دارایی‌ را عرضه خواهد شد.

وی گفت: گرچه توسعه اعتماد مبین می‌تواند در صورت پاس کردن چک‌ها همچنان تملک خود بر این دارایی را ادامه دهد، اما برای این موضوع باید به هیات داوری مراجعه کنند.

پوری‌ حسینی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی‌سازی براساس آنچه که واگذار شده تصمیم‌ گرفته و با شرکت‌های تابعه مخابرات از جمله همراه اول و یا در شرکت‌های سرمایه‌پذیر آن کاری ندارد، بنابراین مطابق با قانون تجارت با مخابرات ایران رفتار خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار