اراک؛

اهدای قرآن با اجرای طرح نور باران

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی اجرای طرح نورباران را گامی برای عملیاتی کردن سنت حسنه چاپ و اهدای قرآن مجید بیان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت‌الاسلام قربانپور با بیان اینکه استان مرکزی در دو سال متوالی رتبه اول را  در اجرای این طرح در کشور کسب کرده است ، افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی نیز آغاز شده و شهرستان ساوه با مشارکت شهرداری و صاحبان صنایع تعهد کرده است که تا دهه فجر تعداد 12 هزار جلد قرآن کریم چاپ و توزیع کنند.

حجت‌الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه در استان مرکزی در دو سال گذشته نزدیک به 50 هزار جلد قرآن کریم چاپ و توزیع شده است، گفت: قبل از اجرای این طرح سالانه هزار جلد قرآن در سطح استان چاپ می‌شد و با هماهنگی‌های لازم برای افزایش تعداد قرآن های چاپ شده در این استان در شهرهای مختلف بعمل آمده است.

معاون سازمان دارالقرآن کریم کشور هم گفت: بسیاری از دانش آموزان سراسر کشور پس از فارخ‌التحصیلی از مدارس و در بدو ورود به دانشگاه روخوانی قرآن بلد نیستند.
حاجی‌شریف در نشست هماهنگی اجرای طرح نورباران در ساوه افزود: عدم انجام صحیح دوره‌های آموزشی روخوانی و روانخوانی در مقاطع تحصیلی موجب شده است که دانش آموزان نتوانند پس از گرفتن دیپلم قرآن را به درستی قرائت کنند.

وی بیان کرد: بیش از 1200 میلیارد تومان حق التدریس آموزشی معلمین قرآن در وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته می‌شود اما با وجود این میزان تخصیص برای آموزش قرآن باید اذعان کنیم که در امر آموزش قرآن کریم برای دانش آموزان موفق نبوده‌ایم و اگر هم موفقیتی در حوزه قرآن دانش آموزی در کشور اتفاق می‌افتد مشارکت دستگاه‌های دیگر و نهادهای قرآنی است.

معاون سازمان دارالقرآن کریم کشور با تاکید بر اینکه بر همه آحاد مردم و مسئولان تکلیف است که فرزندان خود را از سنین کودکی با قرآن مانوس کنیم و علاوه بر آموزش روخوانی قرآن کریم به فهم بیشتر و عمل به قرآن نیز تلاش کنیم .

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت قرآن‌آموزی از دهه 80 در کشور گفت: از سال 84 تا 87 حدود 750 هزار جلد قرآن در کشور چاپ و توزیع شد که از این میزان 50 درصد آن اهدایی بود و مابقی با قیمتی بین 800 تا 1200 تومان در اختیار مردم قرار می گرفت.
وی ادامه داد در سال 1390 نیز بیش از 500 هزار جلد قرآن دیگر چاپ شد که از این میزان حدود 60 درصد آن اهدای بود و بعد از سال 1390 حمایت خاصی از حوزه چاپ و نشر قرآن نشد و به دلیل نبود بودجه برای مدتی انتشار قرآن کریم متوقف شد.

حاجی شریف با بیان اینکه مجوز چاپ قرآن کریم بر عهده سازمان دارالقرآن کریم کشور است، افزود: از این رو با صدور مجوز 11 میلیون جلد قرآن کریم در سال 1392 تنها دو میلیون قرآن چاپ شد که وضعیت مناسبی نبود.

وی با اشاره به اجرای طرح نورباران در سراسر کشور از ابتدای سال 93 به منظور مشارکت بخش خصوصی و دولتی برای چاپ قرآن کریم اظهار کرد: در این راستا نیز به خوبی کار را آغاز کردیم اما به دلیل عدم پوشش مطلوب رسانه‌ای موفق به اطلاع‌رسانی بیشتر در سراسر کشور نشدیم.
وی از استانی خوزستان به عنوان اولین استان کشور با چاپ 20 هزار جلد قرآن کریم یاد کرد و افزود: در ادامه راه پس از بررسی‌های بعمل آمده استان مرکزی به عنوان فعال‌ترین استان کشور برای اجرای این طرح شناخته شد.

فرماندار ساوه در نشست هماهنگی اجرای طرح نورباران گفت: بیسوادی قرآن در سطح جامعه را با پویایی فرهنگ قرآنی در سطح جامعه کاهش دهیم.

بهاروند افزود: هر چقدر فعالیت قرآنی در جامعه پویاتر شود قطعا شاهد تقویت انگیزه بیشتر جامعه برای یادگیری کلام وحی و فهم و تدبر در آیات قرآن کریم خواهد شد.

وی بیان کرد: تاثیرگذاری فرهنگ قرآنی در سطح جامعه را زمانی خواهیم دید که جوانان کشور را فهم و عمل به قرآن بیشتر آشنا کنیم چرا که عمل به قرآن زمینه‌ساز تحقق سبک زندگی اسلامی و عاملی برای مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.