توقف فعالیت یک شرکت نفتی انگلیسی در تونس

فعالیت تاسیسات نفتی یک شرکت انگلیسی در تونس، به ‌دنبال اعتراضات مردمی متوقف شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام رسمی دولت تونس روز چهارشنبه اعلام کرد فعالیت تاسیسات متعلق به شرکت نفتی انگلیسی پتروفک Petrofac در جزیره "قرقنه" در تونس بار دیگر به سبب اعتراضات مردمی متوقف شد.

«هاله شیخ روحو» وزیر انرژی تونس گفت: به رغم امضای توافق نامه در ماه سپتامبر و وعده های جامعه مدنی در جزیره قرقنه، تظاهرکنندگان بارها مسیر حرکت کامیون ها به این تاسیسات را مسدود کرده اند؛ جامعه مدنی باید به طور مسئولانه این اوضاع را مدیریت کند، ما هم امیدواریم بتوانیم مطالبات معترضان و افرادی که مانع از حرکت کامیون ها می شوند را بشنویم.

وزیر تونسی در ادامه تاکید کرد شرکت انگلیسی پتروفک در نتیجه این اقدامات اعتراض آمیز تصمیم گرفت فعالیت کل تاسیسات نفتی خود در جزیره قرقنه را متوقف کند؛ اگر وضع به این منوال باشد، نمی توانیم به شرکت هایی که در تونس فعالیت می کنند کمکی کنیم.

مدیریت شرکت نفتی پتروفک به تماس خبرگزاری فرانسه برای ارائه توضیحاتی در این زمینه پاسخ نداد.

به نوشته مطبوعات محلی، اقدامات معترضان در جهت متوقف کردن فعالیت های تاسیسات میدان نفتی "شرقی" در جزیره قرقنه از ابتدای همین ماه آغاز شد و این در حالی است که ماهیت دقیق مطالبات معترضان هنوز مشخص نیست.

محمد طرابلسی وزیر امور اجتماعی تونس نیز در این باره گفت در توافق نامه امضا شده میان دولت تونس و جامعه مدنی در جزیره قرقنه، یک برنامه استخدام افراد معترض به مدت 3 سال، ایجاد یک شرکت برای توسعه در قرقنه و ازسرگیری تولید در تاسیسات نفتی پیش بینی شده بود.

شرکت انگلیسی پتروفک، اصلی ‌ترین پیمانکار در جزیره قرقنه واقع در شرق تونس است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار