حجت‏ الاسلام والمسلمین حسن خمینی:

وحدت تنها راه رسیدن به عزت اسلامی است

تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) با تأکید بر این‏که وحدت یک تاکتیک کوتاه مدت نیست، وحدت را تنها راه رسیدن به عزت اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان حجت‏ الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره)، با تأکید بر این‏که وحدت یک تاکتیک کوتاه مدت نیست، وحدت را تنها راه رسیدن به عزت اسلامی دانست و عنوان داشت: عزت اسلامی مهم‏ترین دستور خدا برای مسلمانان است.

وی افزود: وحدت سیاست کلی و استراتژی برای تمام مسلمانان در تمام زمان‏ها و مکان‎ها است. مسلمانان امت واحده بوده و باید در کنار یک‎دیگر زندگی کنند. عزت، هیمنه و ارزش امت باید پاس داشته شود که وحدت راه انحصاری وصول این هدف است.

تولیت مرقد امام خمینی(ره)، با انتقاد از درگیری‎های مختلف در کشورهای اسلامی، یادآور شد: امروز اگر نبی اکرم(ص) در میان امت اسلامی بودند، روزهای سختی را سپری می‎کردند.

وی اضافه کرد: امروز خودمان در میان خودمان آتش روشن کردیم و نفت بی تدبیری بر این آتش می‎پاشیم. خودمان دشمن خودمان شده ‏ایم. امروز اگر چشمان خودمان را باز کنیم، باید خون گریه کنیم. چرا که تکفیر و نزاع در میان امت اسلامی زیاد شده و راه سختی در پیش داریم.

حجت ‏الاسلام والمسلمین خمینی، با اشاره به این‏که وحدت امت اسلامی یکی از مظلوم‏ ترین مسائل جامعه اسلامی است، گفت: متأسفانه افراط و تفریط میان اهل‎تسنن، تشیع و دیگر گروه‏های اسلامی وجود دارد و دشمن نیز از همین راه به عزت اسلام ضربه وارد می‏ کند.

وی یادآور شد: وحدت میان تمام گروه‏ها، اقوام و مسلمانان یکی از بنیادی‏ ترین شعارهای انقلاب اسلامی ایران است که متأسفانه در جوامع اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است که چنین اجلاس‏ هایی باید به این وعده تاریخی توجه کنند.

تولیت مرقد امام(ره)، نتیجه نزاع میان مسلمانان را از بین رفتن هیمنه اسلام و شخصیت حضرت محمد(ص) برشمرد و تصریح کرد: نباید از اسلام برداشت تعصبی داشت و آن را تنها در کالبد فکر خود معرفی کرد.

وی ادامه داد: دین پیامبر(ص) دین جهان شمولی بوده و یکی از ویژگی‎های بارز آن این است که قابلیت انطباق با سنت‏های دیگر را دارد. قدرت فرهنگ و تمدن اسلامی در این است که از دل آن سنت‏های مختلفی به وجود می‎آید. البته بدین معنا نیست که اسلام هویت خود را از دست بدهد، بلکه با دیگر سنت‏ ها قابلیت انطباق دارد.

حجت‏ الاسلام والمسلمین خمینی، بیان داشت: اسلام دین اعتدال و سازگاری است و در دل و جان مردم نفوذ می‏ کند. به همین دلیل نباید تردید کرد که افراط، تفریط و محدود کردن اسلام به یک زمان و مکان خاصی چیزی جز نابودی آن نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تبریک میلاد مسعود نبی اکرم(ص)، ایشان را شخصیتی ناب و جلوه‏ای کامل از وجود ربوبی بیان کرد و گفت: خداوند در روز میلاد پیامبر(ص) نعمت خود را بر مؤمنان و مردم تمام کرد. نعمتی که فراتر از گفته ها و شنیده ها است.

تولیت مرقد امام(ره) در بخش پایانی سخنان خود از آیت‏الله اراکی به سبب تلاش در جهت وحدت امت اسلامی تقدیر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلطان
۱۴:۵۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
با سلام و احترام به شما بزرگوار.
آخرین اخبار