مشاور رئیس‌جمهور سنگال:

ایران در ایجاد وحدت میان مسلمانان پیشرو و راهبر است

مشاور رئیس‌جمهور سنگال گفت: وحدت یک ضرورت مهم برای مسلمانان است چرا که با وحدت می‌توان از توطئه علیه مسلمانان جلوگیری کرد.

ایران در ایجاد وحدت میان مسلمانان پیشرو و راهبر است

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «آمساتو ساو دیبه» مشاور ر‌ئیس‌جمهور سنگال در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی عنوان داشت: ایرانی‌ها مردمی شایسته و پرتلاش هستند و همواره وحدت خود را حفظ می‌کنند.

مشاور رئیس جمهور سنگال با عنوان اینکه 90 درصد از مردم این کشور مسلمان هستند، اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالای مسلمانان در این کشور می‌توان گفت که سنگال در بین امت اسلامی نقش مثبت و موثری دارد.

وی عنوان کرد: اینکه جمهوری اسلامی ایران هر ساله کنفرانس وحدت اسلامی را برگزار می‌کند، نشانگر این است که این کشور در ایجاد وحدت میان مسلمانان پیشرو و راهبر است و می‌تواند نقش یک جمعیت فدراتیو را در امت اسلامی ایفا کند.

ساو دیبه افزود: ما امروز نگرانی بسیاری درباره تفرقه افکنی در میان امت اسلامی داریم لذا باید مراقب این خطرات باشیم و به دشمنان اجازه پیشبرد اهدافشان را ندهیم.

مشاور رئیس جمهور سنگال با اشاره به جنایت‌های گروه‌های تروریستی مانند بوکوحرام در کشورهای آفریقایی و کشتار مردم بیگناه افزود: متأسفانه این جنایات به نام اسلام رخ می‌دهد، اما ما تأکید می‌کنیم که دین اسلام دین رحمت و بخشش است لذا می‌خواهیم شاهد روزی باشیم که دین اسلام صلح و امنیت و آرامش را در سراسر جهان برقرار می کند.

وی با اشاره به نقش مثبت زنان در ایجاد وحدت اسلامی خاطر نشان کرد: زنان نقش پراهمیتی در ایجاد وحدت میان امت اسلام دارند اما متأسفانه این نقش به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است، وحدت یک ضرورت مهم برای مسلمانان است چرا که با وحدت می‌توان از توطئه علیه مسلمانان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: سنگال ، فدراتیو ، بوکوحرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار