امید برای رشد بودجه فرهنگی دانشگاهها با افزایش 13 درصدی بودجه آموزش عالی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره بودجه فرهنگی دانشگاهها و امید برای افزایش آن در سال جاری توضیح داد.

امید برای رشد بودجه فرهنگی دانشگاهها با افزایش 13 درصدی بودجه آموزش عالی
ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بودجه های فرهنگی این وزارت و دانشگاهها گفت: بودجه فرهنگی دانشگاها و وزارت علوم برعکس سایر دستگاهها و وزارت خانه ها غیرمتمرکز است.

وی با اشاره به غیرمتمرکز بودن این بودجه اظهار داشت: بنابراین هر دانشگاه یک بودجه کلی دارد که بودجه فرهنگی‌شان از طریق خود آنها توزیع می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم عنوان کرد: تلاش ما همواره بر این بوده که بودجه تعیین شده برای بخش فرهنگی ضرورتا در همان بخش هزینه شود و در طول پیگیری های سالهای گذشته خود بر این موضوع تاکید کرده ایم.

هاشمی با بیان اینکه همواره در جهت رشد بودجه های فرهنگی تلاش شده است، تصریح کرد: از آنجا که امسال رشد میانگین حدود 13 درصدی بودجه آموزش عالی اعلام شد، امیدواریم به همین نسبت بودجه فرهنگی بتواند در دانشگاه رشد داشته باشد.

گفتنی است، چندی پیش این معاون فرهنگی اعلام کرده بود که بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها نسبت به سایر نهادها قابل توجه نیست و بر اساس لایحه بودجه 4هزار میلیارد تومان بودجه به دستگاه‌های فرهنگی اختصاص دارد که حدود 15 میلیارد تومان به معاونت فرهنگی وزارت علوم اختصاص داده شده است.

وی همچنین بیان کرد: هرچند بیشتر از15 میلیارد تومان در برنامه لایحه بودجه آمده ، اما تاکنون بیشتر از این مبلغ بودجه به بخش فرهنگی وزارت علوم اختصاص پیدا نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار