آمریکا 1600 خودروی زرهی به هلند ارسال می‌کند

آمریکا با ادعای ایجاد قدرت بازدارندگی در برابر روسیه، در نظر دارد 1600 خودروی زرهی به هلند ارسال کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ امریکا روند ارسال یک هزار و 600 تانک و خودروی زرهی به هلند را به‌منظور ایجاد قدرت «بازدارندگی» در برابر تهدیدهای روسیه آغاز کرده است.

این خودروهای نظامی قرار است در 6 انبار در روستای ایگلشون در جنوب شرقی هلند و نزدیک مرزهای بلژیک و آلمان مستقر شوند.

پایگاه نظامی ایگلشون در سال 1985 و در خلال جنگ سرد راه‌اندازی شد و در آن زمان از این پایگاه برای آموزش نیروهای امریکایی به‌منظور حملۀ احتمالی به شوروی استفاده می‌شد.

ارسال تانک‌های آبرامز و پالادین و خودروهای زرهی بردلی به اروپا، بخشی از طرح 3.4 میلیارد دلاری مصوب کنگرۀ امریکا به‌منظور افزایش توانمندی‌های نظامی ناتو در قارۀ اروپاست.

همچنین قرار است انبارهای تسلیحاتی دیگری در لهستان، بلژیک و آلمان راه‌اندازی شود.

لایحۀ اختیارات دفاع ملی برای سال مالی 2017 است که کنگره آن را در تاریخ 8 دسامبر (18 آذر) تصویب کرد و هنوز به امضای باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، نرسیده است. این طرح 3.4 میلیارد دلار را به‌منظور افزایش قابلیت دفاعی قارۀ اروپا ارائه می‌کند.

کشورهای منطقه بالتیک و لهستان گفته‌اند آن‌ها دربارۀ بحران اوکراین نگران هستند و از «تجاوز روسیه» به سرزمین‌شان بیم دارند.

ژنرال تام میدندراپ، وزیر دفاع هلند، گفت: «هنگام بازدید از کشورهای بالتیک، این موضوع را به‌شخصه احساس کردم. هنگامی‌که آنجا و نزدیک مرزهای روسیه می‌ایستید، فضای پرتنش را حس می‌کنید.»

وی گفت: «اما اقدامات نظامی روسیه فقط موجب نگرانی متحدان شرقی‌مان نیست. این اقدامات باعث نگرانی همه ماست.»

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، بارها گفته است وی خواستار داشتن روابطی بهتر با روسیه است و با اشاره به کشورهای اروپایی ناتو گفته است قدرت‌های اروپایی اگر خواستار حضور نظامی امریکا باشند، باید بخش بزرگ‌تری از بودجۀ حضور نظامی امریکا در اروپا را بپردازند.

الکساندر گروشکو، نمایندۀ دائم روسیه در ناتو، در مصاحبه‌ای در ماه اکتبر گفت: «اقدامات (نظام‌مند) ناتو اساس امنیت نظامی در مناطق هم‌جوار مرز روسیه را تغییر داده است.»

وی گفت افزایش حضور نظامی ناتو با منافع امنیتی اروپا در تضاد است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار