کشته شدن 2 نظامی سعودی به دست تک‌تیراندازهای انصارالله

تک‌تیراندازهای جنبش انصارالله یمن 2 نظامی سعودی را در جنوب عربستان کشتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، تک‌تیراندازهای جنبش انصارالله یمن 2 نظامی سعودی را در جنوب عربستان کشتند.

به گزارش شبکۀ المسیره، این نظامیان سعودی در منطقۀ ابوضبره در استان جیزانِ عربستان هدف قرار گرفتند.

بر اساس گزارش‌ها، نیروهای انصارالله، همچنین پایگاه ارتش عربستان را در مناطق جلاح و موضع‌فریضه در استان جیزان با آتش توپخانه هدف قرار دادند.

المسیره همچنین به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد، نیروهای انصارالله در گذرگاه مرزی علب در استان عسیر عربستان شماری از مزدوران را کشته و عده‌ای دیگر را زخمی کرده‌اند.

پایگاه اطلاع‌رسانی منبر الیمن نیز اعلام کرد نیروهای انصارالله یک خودروی نظامی سعودی را در نزدیک گذرگاه الخضراء در منطقۀ نجرانِ عربستان منهدم کردند و سرنشینان آن کشته شدند.

به گفتۀ یک منبع نظامی انصارالله پایگاه نظامیان سعودی در منطقۀ حماد در استان نجران با تعدادی خمپاره کاتیوشا منهدم شده‌ است.

نیروهای یمنی این حملات را در پاسخ به حملات هوایی عربستان علیه مردم یمن انجام می‌دهند.

غیرنظامیان، قربانیان اصلی حملات هوایی ارتش عربستان در یمن هستند. گزارش‌ها حاکی است با گذشت حدود 20 ماه از تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن حدود 11 هزار و 400 یمنی کشته‌ شده‌اند.

عربستان سعودی تاکنون بارها مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی و اردوگاه‌های پناه‌جویان یمن را بمباران کرده و گهگاه از تسلیحات ممنوعه استفاده کرده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، به‌تازگی اعلام کرد حدود 2 میلیون و 200 هزار کودک یمنی دچار سوءتغذیۀ حاد و نیازمند به مراقبت‌های فوری هستند.

شدت حملات عربستان به یمن به‌قدری بوده که انتقاد امریکا، هم‌پیمان و حامی عربستان در حملات به یمن را نیز برانگیخته است.

امریکا اخیراً اعلام کرد در واکنش به جنایات عربستان سعودی در یمن فروش برخی تجهیزات نظامی پیشرفته به عربستان سعودی را محدود یا متوقف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات امریکایی، تلفات گستردۀ غیرنظامی در حملات عربستان، دلیل این تصمیم واشنگتن بوده است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی را خواستار شده و از امریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر کشورها خواسته است تا زمان بررسی و تحقیق دربارۀ حملات عربستان در یمن، فروش اسلحه به ریاض را تعلیق کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار