تأیید هشتمین مورد ابتلا به ویروس زیکا در مالزی

مدیر کل وزارت بهداشت مالزی هشتمین مورد ابتلا به ویروس زیکا را در این کشور تأیید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، مالزی امروز (یکشنبه) ابتلای یک مرد 67 ساله را به ویروس زیکا تأیید کرد. وی اواخر ماه نوامبر علائم ابتلا به ویروس زیکا را از خود بروز داده بود. این هشتمین مورد تأیید شده ی ابتلا به ویروس زیکا در مالزی محسوب می شود.

"نور هشام عبدالله"، مدیر کل وزارت بهداشت مالزی در یک بیانیه آنلاین اعلام کرد تاکنون مشخص نشده است این مرد که اهل ایالت سلانگور مالزی است در داخل یا خارج از کشور به این ویروس مبتلا شده است.

در این بیانیه آمده است: این مرد بین 14 تا 28 نوامبر (24 آبان تا 8 آذر)، در کوالالامپور در شهر "شاه عالم" در سلانگور و در ایالت پراک در شمال سلانگور بوده است. به محض اینکه مشخص شد این مرد به ویروس زیکا مبتلا شده است، از اعضای خانواده او نمونه خون و ادرار گرفته شد. 

مالزی نخستین مورد ابتلا به ویروس زیکا را در ماه سپتامبر (حدود سه ماه پیش) گزارش داد که یک زن باردار پس از سفری سه روزه به کشور سنگاپور به این ویروس مبتلا شده بود. 

ویروس زیکا از پشه به انسان منتقل می شود. ابتلا به این ویروس بیشتر در نقاطی از آفریقا و آسیای جنوب شرقی دیده شده است. این ویروس برای نخستین بار در سال 1947 در بدن یک میمون در حوالی جنگل زیکا در اوگاندا شناسایی شد. تغذیه پشه ها از خون بیماران، ویروس را به آنان منتقل می کند. در حال حاضر هیچ واکسن یا درمانی برای ویروس زیکا در دست نیست.

این ویروس اثرات زیان باری بر زنان باردار می گذارد و باعث می شود نوزادانی با میکروسفالی (مغزی بسیار کوچک) متولد شوند.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار