اخبار جعلی فیس‌بوک از فیلتر چه کسانی رد می‌شود؟

فیسبوک به‌منظور جلوگیری از انتشار اخبار جعلی، قبل از اشتراک‎گذاری اخبار را از فیلترهایی رد می‌کند.

اخبار جعلی فیس‌بوک از فیلتر چه کسانی رد می‌شود؟به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی فیسبوک، پنچشنبه شب از راه‌اندازی "شبکه بین‌المللی بررسی حقیقت" خبر داد که به‌منظور جلوگیری از انتشار اخبار جعلی تشکیل خواهد شد؛ وظیفه این نهاد این است که قبل از انتشار اخبار توسط کاربران فیسبوک، صحت و سقم آن را تأیید کنند. جرج سوروس، میلیاردر مجاری_آمریکایی، یکی از افرادی است که در این پروژه سرمایه‎گذاری می‎کند. بنیاد سوروس وابسته به این سرمایه‌دار میلیاردر یهودی در میان فهرست سازمان‌هایی دیده می‌شود که از "شبکه بین‌المللی بررسی حقیقت" حمایت می‌کنند.

سوروس، دموکرات دوآتشه‌ای است که در سال 2004 تلاش زیادی کرد کمپین تبلیغاتی جرج دبلیو بوش را تحریم کند. وی 25 میلیون دلار به کلینتون و بنیاد او کمک کرد. پی‌یر امیدیار، بنیانگذار eBay از دیگر کسانی است که در این برنامه سرمایه‌گذاری می‌کند؛ او نیز بیش از 30 میلیون دلار به بنیاد کلینتون کمک کرده است. گوگل، بنیاد بیل و ملیندا گیتس و موقوفه ملی برای دموکراسی، از دیگر سرمایه‌گذاران این طرح هستند.

در این طرح اخبار و گزارش‌های فیسبوک از فیلتر اشخاص ثالث حقوقی همچون واشنگتن پست، NBC NEWS, SNOPES و POLITICO عبور می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.