معاون دوم رئیس اجرایی دولت افغانستان به تهران می‌آید

معاون دوم رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان برای گفت وگو درباره مهاجران افغانی در ایران به تهران سفر می‌کند.

معاون دوم رئیس اجرایی دولت افغانستان به تهران می‌آید
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان روز دوشنبه در نشست شورای وزیران گفت که محمد محقق برای گفت‌وگو با مقامات ایران و فراهم کردن سهولت های بیشتر برای مهاجران به این کشور سفر خواهد کرد،اما وی نگفت که این سفر در چه تاریخی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: محقق سال گذشته نیز به ایران سفر کرده بود و با سفر وی فرصت های بهتری برای مهاجران افغان در جمهوری اسلامی ایران فراهم شد و امسال نیز امیدواریم که چنین کاری صورت بگیرد.

وی از کمک ها و میزبانی جمهوری اسلامی ایران در دهه های گذشته از میلیون ها مهاجر افغان قدردانی کرد و خواستار همکاری های بیشتر برای حل مشکلات آنان شد.

براساس آمارها افغانستان بیش از 7 میلیون مهاجر در کشورهای مختلف جهان دارد که نزدیک به 6 میلیون نفر از آنان در کشورهای ایران و پاکستان زندگی می‌کنند.

ایران و پاکستان گفته اند که نیمی ازمهاجران افغان در این کشورها بدون مجوز قانونی اقامت دارند و از دولت افغانستان خواسته اند که مانع ورود غیرقانونی مهاجران به این کشورها شوند.

حدود یک میلیون مهاجرافغان در کشورهای اروپایی، آمریکا و استرالیا زندگی می‌کنند که پس از ظهور گروهک تروریستی داعش، این کشورها قوانین سختگیرانه تری را برای مهاجران اتخاذ کرده اند و به شدت مانع ورود مهاجران به کشورهای خود می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۵
به حسن روحانی بگین بره یه کم ازش یاد بگیره . به خدا زندگی کردن توی افغانستان هزینه اش خیلی خیلی خیلی کمتر از ایرانه