اردبیل؛

مجتمع عظیم گلخانه ای به بیش از 5 هزارنفر ایجاد اشتغال خواهد کرد

مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی شعبه استان اردبیل گفت: پیشرفت فیزیکی مقدمات احداث مجتمع عظیم شهرک گلخانه ای در مساحت هزار هکتار برای کارآفرینی 5 هزار نفر مطلوب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فضائل بصیری با اعلام این خبر افزود: با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه کشت محصولات متراکم گلخانه ای در کشور و اهمیتی که این موضوع در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد، مدیریت شرکت شهرکهای کشاورزی شعبه استان تعداد 10 مجتمع کشاورزی در سطح استان را در اختیار دارد که تعداد 6 واحد آن زیر ساختهایش تکمیل گردیده که 4 واحد مجتمع گلخانه ای به مساحت 58 هکتار به سرمایه گذاران بخش خصوصی که دارای صلاحیت فنی و اجرایی و مالی می باشند واگذار شده است.

وی افزود: تعداد 2 مجتمع گلخانه ای دیگر نیز در سطح 42 هکتار در حال واگذاری به بخش خصوصی می باشد که انشاالله بعد از تکمیل این مجتمع ها برای حدود 500 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد نمود که امیدواریم در یک سال اخیر از این مجتمع ها بهره برداری گردد.

بصیری افزود: شرکت شهرکهای کشاورزی در حال انجام اقدامات اولیه جهت اخذ زمین مورد نیاز برای هزار هکتار از اراضی پایاب سد خدا آفرین در دشت زرخیز مغان می باشد که مراحل اولیه کار انجام گرفته و بعد از واگذاری زمین و مراحل اداری شرکت اقدام به مطالعه و بررسی و طرح اولیه خواهند نمود و این اراضی بعد از تکمیل زیر ساخت های اولیه به بخش های خصوصی واگذار می گردد.

وی گفت: پیش بینی می شود با بهره برداری از این مجتمع عظیم گلخانه ای برای تعداد بیش از 5 هزار نفر بصورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد نمود که همین امر موجبات قابل توجهی از رفع معضل بیکاری را در منطقه به همراه خواهد داشت و نیروهای جوان تحصیل کرده در رشته کشاورزی را به خود جذب خواهد نمود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.