سردرگمی دانشجویان در استفاده از خوابگاه‌های غیردولتی ثمره مدیریت‌های سلیقه‌ای

رییس هیات مدیره خوابگاه‌داران غیردولتی کشور گفت: مدیریت سلیقه‌ای باعث سردرگمی دانشجویان در استفاده از خوابگاه‌های غیر دولتی شده است.

علیرضا شوکتی رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیردولتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: باید برای ارائه خدمات رفاهی و در خور شأن آینده سازان و دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور یک متولی ساماندهی خوابگاههای دانشجویی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروزه متاسفانه متولی اسکان دانشجو بیش از خود دانشجویان شده است، ادامه داد: علاوه بر خوابگاههای غیر دولتی، نه تنها خوابگاههای خودگردان، اقامتگاه ها، پانسیون ها، خانه های دانشجویی خصوصی دانشجو می پذیرند بلکه در مدیریت و ساماندهی اسکان این قشر آسیب پذیر هم تصمیم گیری می کنند.

رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیردولتی کشور بیان کرد: از طرف دیگر متولی ساماندهی خوابگاه‌های غیر دولتی بر اساس دستورالعمل تاسیس و اداره این خوابگاه‌ها، چندان برای دانشجویان و حتی خود خوابگاهداران غیر دولتی مشخص نیست و در واقع اکنون معلوم نیست دقیقا در زمان بروز مشکل باید به کجا مراجعه کنند.

شوکتی اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان، شورای نظارت و ارزیابی، شرکت تعاونی خوابگاه‌داران غیر دولتی کشور، مراکز دانشگاهی، اتحادیه مهمانپذیران در کشور از جمله مراکزی هستند که دانشجو و خوابگاهداران به آن مراجعه می کنند اما پاسخ جامع و قانع کننده ایی دریافت نمی کنند.

وی عنوان کرد: متاسفانه خلأهای قانونی مابین دستورالعمل های قبلی وزارت علوم باعث سوء استفاده برخی ها شده تا با استناد به این خلاء قانونی تصمیمات سلیقه ایی خود را بر تشکل های مردمی اعمال کنند.

به گفته وی، باید این قوانین و دستورالعمل هایی که مربوط به مشارکت بخش خصوصی است با حضور نماینده بخش خصوصی تدوین و نوشته شود تا در عمل با مشکل مواجه نشود.

رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیردولتی کشور یادآور شد: به عنوان مثال دستورالعمل جدید تاسیس و اداره خوابگاههای غیر دولتی بدون حضور نماینده بخش خصوصی تدوین و ابلاغ شد که اکنون در اجرا شاهد موانع و مشکلات زیادی در سطح کشور هستیم که این حالت، نه تنها زحمت وزارت علوم و صندوق رفاه را بیشتر کرده بلکه باعث دلسردی مشارکت بخش خصوصی و سردرگمی دانشجویان کشور شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامد رسولی
۲۲:۱۸ ۰۳ دی ۱۳۹۵
واقعا هم گیج شدیم. حالا بالاخره چی میشه؟؟؟ کجا بریم شکایت؟؟؟؟؟ اصلا بریم شکایت یا تحمل کنیم؟؟؟
آخرین اخبار