بندرعباس؛

رکورد کاهش تولیدنفت کوره درپالایشگاه لاوان

پالایشگاه لاوان در کاهش تولید نفت کوره رکورد زد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، این رکورد زنی باوجود شرایط بازار و بی‌ارزش شدن نفت‌کوره و سیاست کاهش تولید این فرآورده به دلایل زیست‌محیطی با ارزش است .

محمدعلی اخباری مدیرعامل پالایشگاه لاوان گفت: این پالایشگاه در کاهش تولید نفت‌کوره و تولید به صورت وکیوم باتوم تا مرز 16 و7 دهم درصد مقام نخست را ازآن خود کرد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 285 هزار تن نفت کوره تولید شده است .

پارسال 385 هزار تن نفت کوه در پالایشگاه لاوان تولید شد .

محمدعلی اخباری گفت: برای کاهش تولید نفت کوره دو طرح واحد تقطیر در خلاء جدید و واحد قیرسازی تعریف شده است که کار طراحی و مشاوره به پیمانکار سپرده شده و مطالعات اولیه آن به پایان رسیده است.
مدیرعامل پالایشگاه لاوان افزود : برای اجرای این طرح ها 30 میلیون دلار هزینه نیاز است و در مدت دو سال با کمک مهندسان و متخصصان داخلی ساخته می شود .

اخباری گفت: با اجرای این طرح ها نفت‌کوره موجود به قیر و نفت گاز تبدیل خواهد شد و در عمل تولید نفت کوره به طور کامل قطع و جای خودش را به تولید فرآورده‌های باارزش خواهد داد.

وی افزود : امسال با تغییر خوراک پالایشگاه به میعانات گازی و کاهش تولید نفت‌کوره فرآورده با ارزش نفتای ترش سنگین مواد اولیه تولید بنزین و نفت گاز تولید کردیم و میزان تولید نفت‌کوره از 24 درصد سال 93 و 94 را به 16 و هفت دهم درصد رساندیم.

شرکت پالایش نفت لاوان در سال 55 تحت عنوان مجتمع تقطیر لاوان زیر نظر پالایشگاه شیراز با ظرفیت 2 هزار بشکه نفت خام در روز به بهره برداری رسید.

واحد تصفیه هیدروژنی فرآورده‌های میان تقطیر نفت سفید و نفت گاز به منظور تولید فرآورده‌ها، مطابق با استاندارد یورو 4، بهمن‌ماه پارسال به بهره‌برداری رسید.

هم‌اکنون خوراک 35 هزار بشکه (نفت‌خام) پالایشگاه به‎وسیله یک رشته خط لوله 12 اینچ از مخازن تاسیسات شرکت نفت فلات قاره لاوان و 20 هزار بشکه میعانات گازی پارس جنوبی تامین می‌شود.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.