سخنگوی حشدالشعبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

می‌توانیم نمونه سپاه پاسداران ایران در عراق باشیم/ حضورمان در سوریه، منوط به موافقت پارلمان عراق است

سخنگوی حشدالشعبی گفت: حشد‌الشعبی می‌تواند بخشی از دستگاه امنیتی عراق باشد لذا ما می‌توانیم نمونه‌ سپاه پاسداران در عراق باشیم.

"احمد الاسدی" سخنگوی حشدالشعبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور نیروهای حشد‌الشعبی در سوریه، اظهار داشت: حضور حشد‌الشعبی عراق در سوریه، بدون موافقت پارلمان عراق ممکن نیست؛ لذا برخی گروه‌های تشکیل‌دهنده بسیج مردمی عراق، از چهار سال گذشته در سوریه حضور دارند.

وی در خصوص حضور نیروهای ترکیه در عراق گفت: بارها گفته‎ایم که حضور آنان در عراق، غیرقانونی و نوعی اشغالگری است که دولت و پارلمان کشور نیز بر آن تأکید کردند. یک سال پیش به این موضوع اشاره کرده بودیم که حشد‌الشعبی با حضور ترکیه در عراق مخالف است و در صورت درگیری‎، ما حتماً در صحنه نبرد حضور خواهیم داشت.

سخنگوی حشدالشعبی در پاسخ به سوال دیگری پیرامون تشکیل نیرویی مشابه سپاه پاسداران در عراق عنوان داشت: هر ملت و به‎ ویژه دولت عراق که پس از سقوط صدام به پیروزی رسید، به تشکیل نیرویی شبیه سپاه پاسداران علاقه‎مند است، اما شرایط در عراق متفاوت است.

وی افزود: ما ایمان داریم که حشد‌الشعبی می‌تواند بخشی از دستگاه امنیتی عراق باشد لذا ما می‌توانیم نمونه‌‌ای از سپاه پاسداران ایران در عراق باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدی وشکی
۱۰:۵۱ ۰۹ دی ۱۳۹۵
ما این قضیه را آغازی برای ظهور اقا امام زمان (عج) می دانیم
آخرین اخبار