یاسوج؛

تامین مسکن طلاب کشور با استفاده از ظرفیتهای موجود

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: برای رفع مشکل مسکن طلاب سراسر کشور از ظرفیتهای موجود از جمله مسکن مهر استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در جلسه تشکیل شورای سیاستگذاری مسکن طلاب و روحانیان کهگیلویه و بویراحمد گفت:به منظور تامین مسکن و رفاه روحانیان در سراسر کشور بهتر است از ظرفیت های موجود مانند مسکن مهر استفاده کرد.

حجت الاسلام سید حسن ربانی افزود: روحانیان قشری تأثیر گذار در جامعه هستند که با توجه به نقش تعلیمی و تربیتی آنان در جامعه لازم است در راستای تأمین مسکن آنان اقدام شود.

وی گفت: اگر در طرح مسکن مهر امکان بهره برداری روحانیان از مجتمع‌ها دیده می‌شد هم مشکل مسکن طلاب حل می‌شد و هم مردم از حضور روحانیان استفاده بیشتری می‌بردند.

مدیرکل دفتر پیگیری های مسکن طلاب و روحانیان نیز در این نشست با بیان اینکه طرح جامع مسکن حوزه های علمیه تدوین و به دولت تقدیم شده است گفت: کهگیلویه و بویراحمد۷۰۰ طلبه و روحانی دارد که ۲۱۰ نفرآنها در استان متقاضی مسکن هستند.

حجه الاسلام سید علا رفیعی بر ضرورت تشکیل ماهانه جلسه شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیان، تأکید کرد و افزود:رفع مشکلات طلبه‌ها در زمینه مسکن به حل برخی مشکلات دیگر جامعه نیز کمک می‌کند، زیرا برطرف شدن بعضی از این مشکلات جز با حضور روحانیان در میان مردم و جامعه میسر نمی شود.

استاندار هم در این نشست تأمین مسکن ویژه روحانیت را اقدامی ارزشمند در راستای رفع مسائل قشر تأثیر گذار فرهنگ درجامعه دانست و افزود: با تشکیل به موقع جلسات در استان و همکاری مساعد دستگاه های عضو شورا تأمین مسکن طلاب در استان پیگیری می شود.

خادمی، با بیان اینکه عزم همه مدیران در راستای تسریع در حل مشکل مسکن طلاب استان قرار دارد، گفت: در این مسیر از امکانات استانی در حوزه قانونی و همچنین امکانات و اعتبارات ملی بهره گیری شود.

معاون عمرانی استاندار نیز با بیان اینکه پیش از تشکیل رسمی شورا چند جلسه مقدماتی در این خصوص تشکیل و اقدامات و هماهنگی هایی در این خصوص صورت گرفته است افزود: در سایر شهرهای استان به جز مرکز استان تأمین زمین با همکاری مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرداریها در حال اقدام است.

نیک اقبالی، افزود: در شهر یاسوج نیز رایزنی برای تأمین مسکن مناسب پیگیری می شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت اوقاف و امور خیریه، بافت فرسوده و مسکن مهر و همچنین مسکن روستایی از جمله اولویت ها در راستای تأمین مسکن طلاب و روحانیان است.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.