مسکن مهر آذربایجان شرقی نیازمند 75 میلیارد تومان اعتبار

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: برای حل مشکلات زیرساختهای مسکن مهر استان، به 75 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مسکن مهر آذربایجان شرقی نیازمند 75 میلیارد تومان اعتبار
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛توحید اخلاقی افزود : با مصوبه  هیئت وزیران در تیرماه امسال،  بخشی از این اعتبار از طریق واگذاری اسناد خزانه اسلامی و منابع داخلی وزارت نیرو برای حل مشکلات فاضلاب و نیرو رسانی به مساکن مهر تامین شده است.
وی گفت : بخش زیادی از خدمات زیر بنایی از قبیل تامین آب شرب، گاز و زیرساخت های لازم از قبیل خدمات درمانی، فضای سبز در سایت های مسکن مهر استان محقق شده است.
اخلاقی افزود: شبکه فاضلاب در تعدادی از  سایت های مسکن مهر به خصوص در شهرهای زیر 25 هزار نفر،  با مشکلات متعددی روبه روست و  قرار بود با استفاده از چاههای جاذب فاضلاب آنها دفع شود.
وی جاذب نبودن چاههای فاضلاب در سایت های مسکن مهر به دلیل مکان یابی نامناسب و بالا بودن سطح آب زیر زمینی را مهمترین مشکل شبکه فاضلاب مساکن مهر استان برشمرد و گفت : مقرر شده از پکیج های فاضلاب و با استفاده از سپتیپ تانگ فاضلاب شهری این سایتها جمع آوری شوند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه پیمانکاران از وزارت راه و شهرسازی طلب دارند گفت: بخشی از طلب پیمانکاران از طریق اسناد خزانه اسلامی که هیات دولت مصوب کرده و  بخشی نیز از منابع غیر نقدی سازمان ملی و مسکن از طریق اسناد خزانه ای هیات دولت تامین خواهد شد.
وی افزود : 5 میلیارد تومان از منابع غیر نقدی سازمان ملی زمین و مسکن مجوز گرفته شده است تا بتوانیم برای تامین موارد زیرساخت سایت های مسکن مهر اقدام کنیم.
اخلاقی با اشاره به اختصاص هزار میلیارد تومان به صورت اسناد خزانه جمهوری اسلامی برای مسکن مهر، ابراز امیدواری کرد: با توجه به تعداد مسکن مهر استان در مقایسه به تعداد کل مسکن مهر کشور، حدود 60 میلیارد تومان به رفع نواقص مسکن مهر استان تخصیص پیدا کند تا بتوانیم نواقص زیرساختهای مسکن مهر استان را برطرف کنیم.
وی در خصوص وضعیت تعهد و ساخت و ساز مسکن مهر در استان گفت: ساخت 120 هزار و 485 واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار، بافت فرسوده و شهر جدید سهند در استان مصوب شده بود که از این تعداد 98 هزار واحد واگذار شده است.
اخلاقی ادامه داد: از 21 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده، 3 هزار و 600 واحد مشکل دار است و از این تعداد نیز یک هزار و 172 واحد فاقد متقاضی هستند.
وی با بیان اینکه بیشتر واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی در شهرهای زیر 25 هزار نفر است گفت: شروط چهارگانه واگذاری طبق دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در این خصوص نیز حذف شده است و آماده ایم این طرح ها را به پیمانکارانی که طلب دارند واگذار کنیم.
اخلاقی علت نداشتن متقاضی برای این تعداد واحد را مکان یابی نامناسب واحدها، قیمت بالای خودمالکی و  رکود بازار مسکن دانست.
مدیر کل مسکن و راه و شهرسازی استان با بیان اینکه بیش از 68 هزار واحد یعنی 57 درصد مساکن مهر استان بصورت خودمالکی هستند گفت: 23 هزار واحد مسکن مهر نیز در بافت های فرسوده اجرا شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.