حماسه‌ای در آینه عبرت؛

وقتی راهپیمایی 9 دی، دشمنان را ناامید کرد

راهپیمایی 9 دی سال 88، رویدادی فراموش نشدنی بر صفحه تاریخ ایران است که نقشی مهم در ناامیدی دشمنان نسبت به ادامه آشوب در کشور داشت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، 7 سال پیش در تاریخ 9 دی‌ماه، اقیانوس ملت ایران در حرکتی خودجوش و انقلابی با سرازیر شدن به خیابان‌ها، خط بطلانی بر غائله 8 ماهه فتنه کشیدند؛ غائله‌ای که با اسمِ رمزِ تقلب آغاز شد و با آتش‌کشیده‌شدنِ تکایای اباعبدالله(ع) در روز عاشورا، پایان پذیرفت.  

حماسه 9 دی، علاوه بر خاموش‌کردن آتش فتنه، بیگانگان و دنیای استکبار که خود، مدیریت‌کننده آن به شمار می‌رفتند را مأیوس و ناامید ساخت. چه کسی است که نقش آمریکا در فتنه سال 88 را منکر شود؟ چه کسی است که نداند، آمریکایی‌ها و رفقای چشم روشن اروپایی‌اش، بارها و بارها در حمایت از فتنه‌گران و مدعیان تقلب، زبان به حمایت گشودند؟

از هیلاری تا کِری و اوباما

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در زمان فتنه 88، در کتاب خاطرات خود با عنوان «انتخاب‌های دشوار»، از ارتباط دولتش با عناصر آشوب‌گر و خط و ربط دادن به آن‌ها، زبان به اعتراف گشود. همسر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در بخشی از این کتاب آورده است: «در پشت صحنه، گروه من در وزارت خارجه به طور مداوم با فعالان در ایران در ارتباط بودند و برای جلوگیری از تعطیل شدن توئیتر، به طور فوریتی مداخله کردند؛ قطع شدن توئیتر به معنای از بین رفتن یکی از وسایل اصلی ارتباطی معترضان بود.»

کلینتون در ادامه ضمن ابراز تأسف از اینکه نتوانسته از آشوبگران و عناصر فتنه شدیدتر حمایت کند، می‌نویسد:«من متاسفم که در آن زمان اعتراض خود را شدیدتر اعلام نکردیم و دیگر کشورها را به اعتراض ترغیب نکردیم. در دوران پس از سرکوب، مخالفان در ایران در راستای تجهیز مخالفان طرفدار دموکراسی به ابزار و فناوری هایی برای مقابله با فشار ها و سانسورهای دولت، تلاش کردم.»

9 دی

باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا که اکنون چند صباحی بیشتر از سیادتش بر کاخ سفید باقی نمانده، در سال 88 در گفت‌وگویی با شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا با بیان اینکه صدای مردم ايران بايد شنيده شود گفت: « ما از كسانی كه در پی عدالت از يک راه مسالمت‌آميز هستند، پشتيبانی می‌كنيم و من می‌خواهم تكرار كنم كه ما در كنار كسانی كه متوجه راه‌حلی مسالمت‌آميز براي اين كشمكش خواهند بود، می‌ايستيم.» 

اوباما در ادامه با کمال وقاحت با بیان اینکه آمريكا برای نظارت بر انتخابات ايران، افرادی نداشته است تصریح کرد: «هيچ راهی برای تأييد صحت انتخابات ايران وجود ندارد. ما معتقديم صدای مردم ايران بايد شنيده شود؛ اين يک ارزش جهانی است كه مردم و دولت آمريكا، هوادار آن هستند.» 

9 دی

جان کری وزیر خارجه کنونی آمریکا که در سال 88، سناتور حزب دموکرات در مجلس سنا بود، در سرمقاله روزنامه نيويورک تايمز نوشت: «همه ما از تظاهرات مسالمت‌آميز در ايران كه نمونه آن را در سه دهه گذشته در اين كشور مشاهده نكرده بوديم، تحت تأثير قرار گرفته‌ايم. با مشاهده تصاوير تظاهرات در ایران، وسوسه می‌شویم که واكنش احساسی نشان دهيم.»

9 دی

جمهوری‌خواهان، هم‌پای دموکرات‌ها

فتنه 88 فقط از سوی دموکرات های آمریکا، مورد حمایت قرار نگرفت بلکه جمهوری خواهان نیز هم‌پای ایشان با اظهارات تحریک‌آمیز، آتش فتنه را شعله‌ورتر ساختند. پل ولفوويتز معاون وزير جنگ در دولت بوش و از طراحان اصلی جنگ عراق در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «به نظرم لازم است آمريكا با موسوی تماس مستقيم بگيرد. او باید بداند كه می‌تواند يک خط ارتباط مستقيم با ما داشته باشد. مخالفان حكومت ایران به طور كاملاً روشن نشان داده‌اند كه خواهان حمايت و كمك جهان هستند.» 

9 دی

جان بولتون سناتور جمهوری‌خواه که ید طولایی در حمایت از گروهک تروریستی منافقین دارد در 16 می سال 2007 در دیلی تلگراف لندن از مقدمه‌چینی سازمان جاسوسی «سیا» برای ایجاد انقلاب رنگی در ایران نوشت: «اکنون شاهد تلاش‌های آمریکا در تهران برای دامن‌زدن به انقلاب رنگی هدایت‌شده از سوی سازمان سیا هستیم.» 

بولتون ماه پیش در مصاحبه با نشریه «بریت برت» طی اظهاراتی وقیحانه از لزوم تغییر حکومت در ایران سخن گفت و از حمایت‌نکردن کافی اوباما از آشوبگران فتنه 88 به شدت انتقاد کرد. وی گفت: «فکر می‌کنم راه‌هایی برای حمایت از اپوزیسیون ایران وجود دارد. این راه‌ها شامل استفاده از نیروی نظامی آمریکا نمی‌شود. این راه‌ها، کمک به اپوزیسیون برای داشتن نوع دیگری از حکومت را شامل می‌شود.»

9 دی

حمایت رسانه‌های معاند از هتک حرمت عاشورای 88

تا پیش از فجایع عاشورای سال 88، قصه انتخابات و ادعای تقلب در آن، بیشتر به نوعی اختلاف سلیقه سیاسی میان مدعیان با دولت دهم برداشت می‌شد؛ هر چند سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه 25 خرداد باید برای مدعیان تقلب، فصل‌الخطاب می‌بود لیکن فاجعه‌ای که عناصر آشوبگر در عاشورای آن سال رقم زدند، بر همگان مترتب ساخت که هدف فتنه‌گران و حامیان بیرونی آن‌ها، نه انتخابات بلکه براندازی ارزش‌های اسلامی و خدشه‌دارساختن اصل ولایت فقیه است. 

در روز عاشورای سال 88، در حالیکه مردم در عزای حضرت اباعبدالله به سر و سینه می‌زدند، دنباله‌روهای فتنه و عوامل بهایی، به دعوت «بی‌بی‌سی»، «صدای آمریکا»، «سی‌ان‌ان» و دیگر رسانه‌های معاند، به خیابان‌ها ریختند و تکایای حسینی را آتش زدند.

9 دی و دستی که از ایران قطب

پیش از تاسوعا و عاشورای سال 88، «محسن سازگارا» از سران خارج نشین فتنه در برنامه «گفتگوی روز» در شبکه صدای آمریکا درباره «پروژه محرم سبز» گفت: «نکته دیگری که می‌خواستم بگویم، مسأله محرم و تظاهرات تاسوعا و عاشورا است. فرصت کمی داریم؛ در ده شب اول محرم و با پرچم سبز یا حسین و عزاداری برای شهدای جنبش و شهدای عاشورا می توانیم در سطح کشور حرکت داشته باشیم اما روز نهم و دهم یعنی روز تاسوعا و عاشورا، شنبه و یکشنبه ششم و هفتم دیماه، یک مسیر واحد در هر شهر قرار است اعلام شود که همه ما آنجا برویم و جمعیت میلیونی خود را در سطح کشور نشان دهیم!»

9 دی و دستی که از ایران قطب

همچنین از دو هفته قبل از عاشورا، سایت فارسی وزارت خارجه اسرائیل، شبکه‌ فارسی‌زبان BBC و فضای اینترنتی در شبکه‌های فیس‌بوک و توئیتر برای عاشورای سال 88 دستوالعمل‌های صریح و بی پرده‌ای خطاب به عوامل داخلی خود صادر می‌کردند و بر این نکته مهم تأکید داشتند که آشوبگران باید از فرصت نیمروز عاشورا که مردم در دسته‌جات و هیئات به عزاداری مشغولند، برای حضور در خیابان‌ها نهایت استفاده را برده و اموال عمومی را تخریب نمایند!

یکی از سران فتنه، یک روز پس از عاشورای 88، طی بیانیه‌ای ضمن ابراز حمایت از این حرکت، افرادی که در روز عاشورا به هیئات اباعبدالله(ع) جسارت و اهانت کردند را «مردمی خداجو» نام نهاد.

پس از هتک حرمت هیئات اباعبدالله(ع) در عاشورای 88، اوباما طی نشست خبری با «شگفت‌آور» و «فوق‌العاده» توصیف‌کردن اتفاقات این روز و در ادعایی بی پایه و اساس گفت: «ایالات متحده، همراه با جامعه جهانى، خشونت و سرکوب ظالمانه شهروندان ایران توسط دولت آن کشور را به شدت محکوم مى‌کند.»

رسانه های معاند در حرکتی هماهنگ، از حرمت‌شکنان حمایت کردند. رادیو فردا پس از عاشورای 88، پیرامون وقایع آن روز نوشت:«اتحادیه اروپا و بریتانیا روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌هاى جداگانه‌، سرکوب تظاهرات معترضان در ایران و استفاده وسیع از خشونت را محکوم کرده و خواستار احترام به حقوق آنها شدند.»

9 دی و دستی که از ایران قطب

9 دی؛ مرگ رویای فتنه‌گران

هتک حرمت حضرت امام حسین(ع)، دیگر برای مردم قابل تحمل نبود. یک روز پس از عاشورای 88، مردم قم در حرکتی خودجوش، شعارهای ضد انقلابی و ساختار شکنانه در برخی خیابان های تهران را محکوم کردند. همچنین دانشجویان و مردم مشهد با پوشیدن کفن در مهدیه این شهر تحصن کرده‌ و خواستار محاکمه سران فتنه و برخورد جدی با حرمت‌شکنان عاشورای حسینی در تهران شدند.

این اما پایان داستان نبود؛ 2 روز پس از حرکت انقلابی مردم قم و مشهد، پایتخت‌نشینان به همراه مردم دیگر استان‌های کشور، به خیابان‌ها آمدند و به جریان 8 ماهه فتنه پایان دادند. بر دوست و دشمن مبرهن است که اگر بصیرت و هوشیاری ملت ایران در پایان دادن به فتنه در 9 دی نبود، دشمنان با دندان‌هایی تیزتر و قلبی امیدوارانه‌تر، ضربات کاری خود را بر پیکره انقلاب وارد می‌ساختند. چه آنکه با بازخوانی تاریخ، می‌توان به آشکار، ناامیدی در تحلیل و اخبار رسانه‌های معاند را مشاهده کرد.

9 دی و دستی که از ایران قطب

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در یکی از سر مقاله های آن روزهای خود در تحلیل حماسه ۹دی با اشاره به تلاش های غرب و رسانه‌های غربی برای سوءاستفاده از تحولات داخلی ایران نوشت: «اصلاً تصور اینکه جمهوری اسلامی از درون منفجر شود، تصور اشتباهی است و باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از آن برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در محقق ساختن وعده‌هایی که در خصوص تعامل با ایران از طریق هرگونه پیشنهاد استراتژیک و جدی مطرح کرده بود، بهره گرفته است.»

خبرگزاری رویترز در گزارش خود درباره تجمع عاشورایی در ایران نوشت: «راهپیمایان، سوگند وفاداری با نظام جمهوری اسلامی یاد کردند، تظاهرکنندگان در تظاهرات خود علیه رهبر مخالفان شعار دادند.»

با این وجود، رسانه‌هایی نظیر «العربیه»، «بی‌بی‌سی» و «خبرگزاری آلمان» با ارائه اخبار و تحلیل‌های دروغین، راهپیمایی روز 9 دی را حکومتی و هدایت شده! و شرکت‌کنندگان در آن را صرفا به هواداران رئیس‌جمهور وقت اسلامی ایران منتسب کردند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۹ دی ۱۳۹۵
سلام - درود خداوند بر حماسه آفرینان نهم دی >
-
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۹ دی ۱۳۹۵
9 دی روزی است که من به عنوان یه ایرانی بهش افتخار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۹ دی ۱۳۹۵
لعنت بر امریکای شغال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۹ دی ۱۳۹۵
امریکای شغال برو جهنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۹ دی ۱۳۹۵
در این فتنه علاوه بر آمریکا و اسرائیل تمامی ضد انقلاب ها و منافقان داخلی هم به صحنه آمدند اما خدا مؤمنان را یاری نمود و فتنه را شکست داد .
آخرین اخبار