استان تهران، فقیرترین استان کشور در زمینه زیر ساختهای ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: سرانه زیرساخت های ورزشی در استان تهران ۰/۴۲ سانتیمتر مربع است که از این لحاظ فقیرترین استان کشور هستیم.

0/42سانتی متر مربع، سهم هر تهرانی از سرانه زیرساخت ورزشیبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در گفت و گو با رادیو ورزش پیرامون جایگاه مطلوب ورزش این استان اظهار کرد: ورزش استان تهران باید در حد و شأن یک ابر شهر ظاهر شود که عزم و هم افزایی ملی و سازمانی را می طلبد تا ورزش تهران را به جایگاه شایسته خود برساند. تهران را باید همتراز با پایتخت کشورهای آسیایی مقایسه کرد و امتیازاتش باید جداگانه محاسبه شود و زیر ساخت ها نیز به چشم اندازهای مناسبی برسند.

وی درخصوص وضعیت ورزش تهران بیان کرد: مهم ترین شاخص اندازه گیری ورزش هر کشور مدال آوری در المپیک است. استان تهران از المپیک ریو یک مدال و از پارالمپیک ۶ مدال کسب کرد. چشم انداز ما حداقل ۳۰ درصد افزایش سهمیه و مدال در المپیک ۲۰۲۰ است. سرانه زیرساختهای ورزشی در استان تهران ۰/۴۲ سانتیمتر مربع است که از این لحاظ فقیرترین استان کشور هستیم. علیرغم تلاش های صورت گرفته توسط وزارت ورزش، شهرداری ها، بسیج و آموزش و پرورش، به دلیل رشد زیاد جمعیت از سرعت رشد امکانات عقب هستیم. در بحث ورزش همگانی که نسبت مستقیم با وضعیت فرهنگی استان دارد؛ جزو استان های سرآمد به شمار می رویم. 

گل محمدی درخصوص منابع مالی ورزش استان تصریح کرد:برای رسیدن به افق قهرمانی نیازمند عزم ملی و اصلاح سیستم مدیریت منابع مالی هستیم. بخشی از این عزم ملی در مجلس پیگیری شده و بخشی از اهداف نیز تحقق یافته است. طبق لایحه ماده ۵۳ دستگاهها موظف هستند یک درصد اعتبارات خود را صرف ورزش کنند. اگر مدیران دستگاه ها به این لایحه عمل نمایند مبلغ حاصله از آن دو برابر بودجه ورزش ایران است. مالیات سیگار هم بین سه دستگاه سلامت، آموزش و پرورش و وزارت ورزش تقسیم می شود که امیدوار هستیم با تدبیر آقای سلطانی فر سهم خوبی در این بخش به ورزش اختصاص یابد. مورد دیگر ۲۷ درصد ارزش افزوده مصوب مجلس است. به علاوه ما باید با فرهنگ سازی بخش خصوصی و مردم را جذب سرمایه گذاری در ورزش کنیم. تهران در جاذبه های ورزشی توانمند است و بخش خصوصی می تواند در ورزش تهران سرمایه گذاری خوبی انجام دهد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران درباره برنامه ریزی های مربوط به المپیک ۲۰۲۰ اظهار داشت: روز بعد از اتمام المپیک ریو در استان تهران جلسه ای برگزار کردیم و ستاد برنامه ریزی ورزش تهران را برای کسب سهمیه و مدال در المپیک ۲۰۲۰ تشکیل دادیم. تاکنون با ۱۲ هیئت ورزشی که امکان گرفتن سهمیه المپیک دارند بیش از ۱۳ جلسه برگزار کرده ایم. برگزاری المپیاد، تجهیز پایگاه قهرمانی و تشکیل جلسه با استاندار از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار