پیش بینی آب و هوای کشور؛

آلودگی هوا گریبان‌گیر کلانشهرهای کشور+ جدول

امروز به سبب افزایش ترافیک انتظار می رود بطور نسبی بر غلظت آلاینده ها در كلان شهرها بویژه تهران، البرز، اصفهان و مشهد افزوده شود، پیامد این شرایط تداوم و ناسالم بودن هوا برای تمام گروههای سنی در این استان‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان بر اساس تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی، با توجه به حاكم بودن شرایط پایداری نسبی در روز شنبه، انتظار می رود، به سبب افزایش ترافیک، بطور نسبی بر غلظت آلاینده ها در كلان شهرها بویژه تهران، البرز، اصفهان و مشهد افزوده شود، پیامد این شرایط تداوم و ناسالم بودن هوا برای تمام گروه‌های سنی در این استان‌ها خواهد بود.

 پیش بینی می شود با شروع بارندگی در شنبه شب بتدریج كیفیت هوا به شرایط مطلوب باز گردد.

بعدازظهر شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب، بارش باران و برف گاهی وزش باد در استانهای غربی و دامنه های زاگرس مركزی آغاز خواهد شد و روز یكشنبه گستره آن علاوه بر این مناطق، جنوب غرب، شمال غرب، استانهای واقع در جنوب البرز مركزی و سواحل مركزی و غربی دریای خزر را نیز در بر می گیرد، در این مدت بارش برف موجب لغزندگی و كاهش دید افقی در جاده های كوهستانی و اختلال در تردد جاده ای این مناطق خواهد شد. طی امروز به سبب افزایش سرعت باد در پاره ای مناطق جنوب شرق كشور پدیده گردوخاك دور از انتظار نیست.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور

فریبا گودرزی  کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور عنوان کرد: با توجه به پایدار بودن شرایط هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی شاهد افزایش غلظت آلایندگی ها خواهیم بود و این وضعیت برای تمام گروه های سنی ناسالم خواهد بود ولی با شروع بارندگی ها  از امروز از غلظت آلایندگی ها کاسته می شود.

وی گفت :  از بعد از ظهر امروز  سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می شود که استان های غربی و دامنه های زاگرس مرکزی را در بر می گیرد.

این کارشناس هواشناسی در پایان ، دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 9 درجه سانتی گراد اعلام کرد.

جدول آب و هوای استان های کشور


آلودگی هوا گریبان‌گیر کلانشهرهای کشور+ جدول


آب و هوای مناطق مختلف کشور در یک نگاه


آلودگی هوا گریبان‌گیر کلانشهرهای کشور+ جدول



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار