مسیحیان مناطق آزادشده موصل پس از 3 سال کریسمس را جشن گرفتند+ تصاویر

صدها نفر از مسیحیان یک منطقه نزدیک موصل که به تازگی از دست تروریستهای داعش آزاد شده است، توانستند پس از سه سال کریسمس را جشن بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه ایندیپندنت، مسیحیان منطقه "برطله" نزدیک موصل عراق که به تازگی از دست عناصر گروه تروریستی داعش آزاد شده است، توانستند برای نخستین بار از سال 2013، کریسمس را جشن بگیرند. صدها نفر از مسیحیان عراق به کلیسای اصلی این منطقه در 13 مایلی شرق موصل سفر کردند تا در این مراسم شرکت کنند.

یک صلیب جدید هم بر فراز این کلیسا نصب شد. در زمان اشغال این شهر بدست داعش، تروریستها به این کلیسا بی حرمتی کرده و نمادهای مذهبی و مجسمه های مقدس آن را مخدوش و نابود کردند. 

اسقف "موسی شمانی" گفت: "احساسی از اندوه و شادمانی با هم درآمیخته است. از اینکه می بینیم چه بر سر این مکان مقدس آورده اند، ناراحت می شویم؛ اما از سوی دیگر اینکه توانسته ایم پس از سه سال دوباره کریسمس را جشن بگیریم، ما را خوشحال می کند."

گزارشها حاکی از آن است که جمعیت مسیحیان عراق با در دست داشتن شمع وارد کلیسا شدند و سرود می خواندند. یکی از زنان حاضر در کلیسا گفت: این بهترین روز زندگی من است. گاهی با خود فکر می کردم دیگر چنین روزی را نخواهم دید. 

با وجود اینکه این منطقه در روزهای نخست عملیات آزادسازی موصل آزاد شد، همچنان خالی از سکنه باقی مانده است. "برطله" همچنان یک منطقه جنگی محسوب می شود و نیروهای مسلح در طول مراسم کریسمس، کلیسا را تحت مراقبت خود داشتند. بیشتر خانه های این منطقه هم ویران شده است. مسیحیان عراق با کاروان اتوبوسها و تحت شدیدترین تدابیر امنیتی به این کلیسا آمدند.

مسیحیانِ یک شهرِ آزاد شده از چنگ داعش در عراق، کریسمس را جشن گرفتند+ تصاویر
مسیحیانِ یک شهرِ آزاد شده از چنگ داعش در عراق، کریسمس را جشن گرفتند+ تصاویر
مسیحیانِ یک شهرِ آزاد شده از چنگ داعش در عراق، کریسمس را جشن گرفتند+ تصاویرمسیحیانِ یک شهرِ آزاد شده از چنگ داعش در عراق، کریسمس را جشن گرفتند+ تصاویر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار