انتقاد کواکبیان از انتشار فایل صوتی ظریف/موضوع داخلی کمیسیون‌ نباید به رسانه‌ها کشیده می‌شد

نماینده مردم تهران گفت: نباید موضوع داخلی کمیسیون امنیت ملی به رسانه‌ها کشیده می‌شد.

انتقاد کواکبیان از انتشار فایل صوتی «ظریف»/موضوع داخلی کمیسیون‌ نباید به رسانه‌ها کشیده می‌شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران طی تذکری در جلسه امروز بعدازظهر مجلس شورای اسلامی گفت: در یکی از کمیسیون‌های مجلس فایل صوتی به رسانه‌ها کشیده شده و حرف هایی به دروغ به وزیر خارجه نسبت دادند که برخلاف اخلاق و منافع ملی است.

وی با اشاره به اظهارات ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی اینطور عنوان کرده بود که در مورد قانون ایسا به قول جان‌کری؛ اشتباه کردم که فکر می‌کردم کنگره نمی‌گذارد این مسئله را تأیید کنند، اما این مسئله جوری در بیرون از کمیسیون جلوه داده شده است که انگار آقای ظریف گفته‌اند که وی در کل موضوع برجام اشتباه کرده است، این نوعی تحریف حرف‌های وزیرامور خارجه است.

کواکبیان با اشاره به اینکه در آن جلسه سه بار تأکید شد که این مباحث مال کمیسیون است، بیان داشت: حتی بند به مزاح گفتم که تیتر یک روزنامه مردم سالاری نشود، چرا که قرار نبود این مسائل به بیرون از کمیسیون کشیده شود.

در ادامه لاریجانی به مزاح به کواکبیان گفت: پس این مسئله به نوعی تقصیر خود شما بوده است و دیگران از آن استفاده کردند.

کواکبیان ادامه داد: به هر حال آقای رئیس این مسئله باعث می‌شود تا هیچ وزیری نیاید و با اعضای کمیسیون برخی مسائل را مطرح کند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه این مسئله نباید به رسانه‌ها کشیده می‌شد، گفت:‌از ریاست مجلس خواستاریم که حداقل پیگیری کند و بفهمد چه کسی فایل صوتی این جلسه را به بیرون کشانده است.

این نماینده مجلس در ادامه ضمن تشکر از رئیس جمهور بابت رونمایی منشور حقوق شهروندی گفت: از وی می‌خواهیم تا این منشور را به صورت لایحه به مجلس ارائه کرده تا جنبه قانون‌مند پیدا کند و به نوعی الزام‌آور باشد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار