خلیدار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کاهش ساعت کار یگان حفاظت محیط زیست/ ضرورت تصویب لایحه حمایت از حقوق محیط بانان

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کاهش ساعت کار، جیره غذائی و حمایت قضایی از محیط بانان از جمله موارد در نظر گرفته شده در لایحه حمایت از حقوق این افراد است.

کاهش ساعت کار یگان حفاظت محیط زیست/ ضرورت تصویب لایحه حمایت از حقوق محیط بانانسرهنگ حمیدرضا خلیدار فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لایحه حمایت از حقوق محیط بانان اظهار داشت: حمایت حقوقی از محیط بانان و تصویب لایحه مربوط به آن‌ها ضرورت دارد. 
 
وی بیان داشت: در برخی موارد در بحث ضابطین سوء برداشت‌هایی به وجود می‌آید که اگر برخورد و تیراندازی کنند، مشکلی نیست ، از این رو سعی داشتیم در لایحه حمایت از حقوق محیط بانان چالش‌های بحث برخورد را برطرف کنیم. 

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست خارج از دسترس و دورتر از مناطق مسکونی است، افزود: از آن جایی که ما با کمبود محیط بان مواجه هستیم، آن ها در هنگام درگیری با شکارچیانی که تعدادشان چندین برابر مأموران ما است، دچار مسائلی می‌شوند که در مراجع قضایی دلایل محیط بانان قانع کننده نبوده و محکوم می‌شوند. 
 
خلیدار تأکید کرد: در لایحه حمایت از حقوق محیط بانان تلاش شده تا خلأهای قانونی به منظور سوء برداشت متخلفان حذف شود. 
 
وی درباره امکانات رفاهی محیط بانان تیز بیان داشت: در حال حاضر یک محیط بان 432 ساعت خدمت و 256 ساعت در سال اضافه کاری دارد، اما در لایحه حمایت از حقوق محیط بانان این میزان به 176 ساعت خواهد رسید. 
 
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: در لایحه حمایت از حقوق محیط بانان تأمین جیره غذائی آن ها نیز لحاظ شده است. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار