اصفهان؛

استاندار اصفهان، آغاز سال نو میلادی را به مسیحیان تبریک گرفت

استاندار اصفهان، در پیامی آغاز سال نو میلادی، سالروز میلاد باشکوه پیامبر بزرگ خدا حضرت عیسی مسیح (ع) را بر مسیحیان جهان تبریک گفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان وبه نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در پیام خود اعلام کرد: آموزه های حضرت عیسی مسیح (ع) همچون پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، هدایت بشر به صلح، دعوت به آرامش و دوری از جنگ و خشونت است.
وی در پیام خود افزود: این پیامبران عظیم الشان با گفتار آسمانی و کردار ملکوتی خود، ظالمان و ستمکاران را محکوم و از مظلومان و مستضعفان پشتیبانی کردند.
ادامه این پیام حاکیست: بدون شک در فضای حاکم بر جهان که شاهد بروز خشونت‌ها و افراط‌گری‌هایی هستیم، ضرورت همبستگی بین مومنان ادیان مختلف و مقابله با خشونت و افراط‌ گرایی دوچندان می‌شود.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین از دیرباز میزبان پیروان ادیان توحیدی بوده که با صلح و مودت، مصداق بارز همگرایی و همزیستی ادیان و اقوام را به نمایش گذاشته اند و این شهر را بعنوان الگوی برتر و جلوه گاه همزیستی ملل و ادیان، قرن هاست به رخ جهانیان می کشانند.
استاندار اصفهان همچنین در دیدار با نایب اسقف و جانشین پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، روحانی ارشد 'سیپان کِچِجیان' نیز میلاد مسعود حضرت مسیح (ع) را به جامعه ارامنه اصفهان تبریک گفت.
زرگرپور در این دیدار گفت: مسلمانان، حضرت عیسی(ع) را یکی از پیامبران اولوالعزم و بزرگ خدا می دانند و برای ایشان و حضرت مریم(ع) همانند پیامبر اسلام احترام زیادی قائل هستند.
استاندار اصفهان افزود: حضرت مسیح(ع) پیامبر و منادی محبت، دوستی، مودت و صلح هستند و ناراحت می شویم که در دنیا به نام مسیحیت اقدامات ضدمسیحی صورت می گیرد همانطور که عده ای به نام اسلام، ولی ضد اسلام فعالیت می کنند.
زرگرپور با بیان اینکه در اصفهان، پیروان ادیان توحیدی بخوبی در کنار یکدیگر زندگی می کنند، افزود: اصفهان شهر صلح و دوستی و ادیان توحیدی و زندگی مسالمت آمیز ادیان توحیدی است و نه تنها به امروز بلکه بیش از چهار تا پنج قرن است که این شرایط در شهر اصفهان وجود دارد.
زرگرپور اضافه کرد: وقتی هیأت های خارجی به اصفهان سفر می کنند و متوجه زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان در کنار یکدیگر می شوند متوجه فرهنگ بسیار غنی مردم اصفهان می شوند.
استاندار اصفهان همچنین به برگزاری کنفرانس سالانه ادیان توحیدی در اصفهان اشاره کرد و گفت: مسلمانان و مسیحیان در جشن ها و سایر مراسم ملی و مذهبی یکدیگر شرکت می کنند و به ارزش های یکدیگر احترام می گذارند.
نایب اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار گفت: اصفهان چشم بیدار و مغز متفکر کشور ایران است.
نایب اسقف و جانشین پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار گفت: اصفهان هم بدلیل زیبایی و هم بلحاظ ارزش های فرهنگی بالا، بعنوان یک شهر گردشگری در جهان مطرح است.
روحانی ارشد 'سیپان کِچِجیان' با اشاره به میلاد حضرت مسیح(ع) گفت: معتقدم چنین اعیادی نه تنها برای دید و بازدید از دوستان است بلکه باعث نزدیکی و محبت بیشتر می شود.
25 دسامبر مصادف با چهارم دی سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) و 11 دی مصادف با اول ژانویه آغاز سال نو میلادی است.
حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند که بیشتر آنها در شهرستان اصفهان مقیم هستند. 


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.