ساری؛

تحویل جغد بیمار به محیط زیست

جغد انباری بیمار که از سوی دوستداران طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست نکا تحویل شده بود نجات یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: جغد انباری که توسط مدیر یکی از مدارس شهرستان نکا به ماموران محیط زیست تحویل شده بود بعد از انجام اقدامات درمانی در ساری این بار در نکا و با مراقبت ماموران وکمک های دامپزشک در حال مداوا است.

این جغد انبار پس از تحویل از سوی علاقمندان به اداره حفاظت محیط زیست نکا ،بلافاصله به اداره کل حفاظت محیط زیست منتقل تا پس از انجام معاینات لازم به پناهگاه حیات وحش سمسکنده تحویل شد.

اما بیماری و بی حالی این پرنده زیبا سبب شد تا تعدادی از همکاران بویژه اهالی روابط عمومی دست به کار شده و با تهیه گوشت ، قطره تقویتی به وضعیت این جغد رسیدگی و از تلف شدنش جلوگیری کنند با بهبود وضعیت ، پرنده مجددا جهت نگهداری به اداره نکا بازگردانده شد تا نسبت به مراقبت و در صورت درمان رهاسازی پرنده اقدام شود.

جغد انبارسفید 34 سانتی‌متر طول ، پای دراز ، با رنگ روشن و صورت سفید ، سطح پشتی آن به رنگ نخودی طلایی و دارای خال‌های ریز است و سطح شکمی سفید نسبتا یکدست دارد و چشم‌هایش سیاه است و گوشپر ندارد .

این جغد در ساختمان های روستائی، برج‌ها و خرابه‌ها زادوولد می کند و در پارک‌هائی که درخت‌های کهنسال دارند و گاهی روی صخره‌ها دیده می شود جغد سفید از پرندگان بومی ایران است و در گذشته این پرنده به تعداد کم در کشور دیده شد.

همچنین طبیعت دوستان نکایی یک بهله جغد و یک سارگپه به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار