«کوفته قلقلی» به سبک چینی؛

راز جوانی چینی ها با غذای ایرانی لو رفت+عکس

در دنیای امروز که همبرگر وپیتزا دنیا را اشباع کرده و مردم غذاهای ناسالم می خورند هنوز در برخی فرهنگ ها از جمله چین مصرف غذاهای باستانی اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛در کشورهای مختلف دنیا انواع خوراکی های باستانی و سنتی وجود دارد که برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است از جمله در کشور چین نوعی کوفته از سالهای قدیمی در رژیم غذایی آنها وجود دارد که داراری خواص درمانی فراوانی است و مصرف مداوم آن را عامل افزایش طول عمر خود می دانند.

طرز تهیه این کوفته که شامل انواع مواد مغذی برای سلامت بدن است از نسل های گذشته از والدین به فرزندان به ارث رسیده و حال خانواده های چینی از این خوراک در غذای هفتگی خود استفاده می کنند.

«کوفته قلقلی» به سبک چینی/غذای ایرانی اما محبوب چینی ها

طرز تهیه:
برای درست کردن این کوفته تنها کافی است مقداری گوشت قرمز را به همراه تکه های خرد شده سیر ، سس سویا و سرکه مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست آماده شود، سپس این ترکیب را به خوبی پخته و در یک لایه از خمیر گندم دامپلینگ که خمیری باستانی تهیه شده از آرد گندم و مورد استفاده ادر بسیاری از غذاهای کشور چین است قرار می دهید.

طرز تهیه خمیر:
برای تهیه این خمیر کافی است مقداری آرد گندم، آب و تخم مرغ را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست ایجاد شود، می توانید به مایع کوفته مقداری برنج سفید هم اضافه کنید.

مخولط پیچیده شده در خمیر را در آب جوش برای مدت معینی می پزید و آنگاه می توانید از طعم یک غذای باستانی بسیار خوش طعم و مقوی لذت ببرید.

منبع:nytime

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م.ی
۱۲:۲۱ ۰۷ دی ۱۳۹۵
این.که بهش غذای چینی میگن !...ولی اینو مشابهش را ما شاهرودی ها بهش جوشواره یا به زبان محلی جوشبره میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۹:۴۶ ۰۶ دی ۱۳۹۵
این غذا چه ربطی به لو رفتن غذای ایرانی داره. درسته ما هم کوفته یا کوفته تبریزی داریم ولی این دلیل نمیشه که بگوییم راز جوانی و غذای ایرانی لو رفت اصلا هیچ ربطی نداره بنظر من و بی ربطه این سر تیتر.
Iran (Islamic Republic of)
رضا رضا
۱۹:۴۳ ۰۶ دی ۱۳۹۵
این غذا. جوزع. اسمشه. واسه تهیه. خمیر. احتیاجی به تخم مرغ نداره. گوشت گوساله چرخ کرده. با. هویج. خوردشده. و سیر. و پیازچه. داخل همون خمیر به شکل خاصی قرار. میدن. ودذ. اب جوش میزاران تا زمانی رنگ. کوفته. تغیر. کنه و از سفیدی به زردی بزنه. تقریبا. سپس . با سس سویا. و فلفل و. سیر. میخورن
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۹:۲۶ ۰۶ دی ۱۳۹۵
همون کوفته تبریزی خودمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۶ دی ۱۳۹۵
عجب تیتر بی خودی!!!!!!!!!!!!!!!!1
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۶ دی ۱۳۹۵
کجای این غذا ایرانی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۲۴ ۰۶ دی ۱۳۹۵
الان با این گرونی کی میتونه گوشت قرمز بخره بخوره....دلتون خوشه ها....این همه دامدار تو مملکتمون داریم...چرا باید گوشت این قدر گرون بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۲:۵۲ ۰۶ دی ۱۳۹۵
با غذای ایرانی؟؟؟؟
آخرین اخبار