نوبخت:

حقوق کارمندان تا قبل از پایان ماه پرداخت می شود/ نتیجه سرشماری پایه تصمیمات دولتی

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تصمیم رئیس جمهور برای پرداخت حقوق کارمندان دولت تا قبل از اتمام هر ماه خبر داد و گفت: نتایج اولیه سرشماری تا اول بهمن اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمدباقر نوبخت در مراسم اختتامیه سرشماری نفوس و مسکن، گفت: قیمت نفت رو به افزایش است این در حالی است که در نیمه دوم سال قبل، سال سختی را به لحاظ بودجه داشتیم که به شدت بر ما اثر گذاشت و قادر به پرداخت طرح های عمرانی نشدیم ولی در نیمه اول امسال به صورت پیش فروش از درامدهای نفت استفاده کردیم.

به گفته وی، در بودجه 96 قیمت نفت را 40دلار درنظر گرفتیم این در حالی است که در عمل 42 دلار بود و اکنون در وضع مطلوبی قرار داریم و در پرداخت طرح های عمرانی، سطح ملی و استانی خوب عمل کردیم.

نوبخت اظهار داشت:  عملکرد مرکز آمار کاملا به موقع بوده، به نحوی که گزارش رشد اقتصادی فصلی و گزارش‌گیری از نیروی کار، قابل تقدیر است.

وی افزود: سرشماری نفوس و مسکن پایه آماری لازم برای تصمیم گیری در پنج سال آینده را فراهم خواهد کرد؛ این در حالی است که این کار فقط مختص مرکز آمار است و به بهترین شکل نیز انجام گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: علیرغم تمام کمبودها، بودجه سر وقت به مجلس اعلام شد و در کنار این، تا پایان دی ماه انتظار می رود گزارش مقدماتی سرشماری اعلام شود.


وی اظهار داشت: حقوق کارمندان دولت از این پس تا قبل از پایان ماه پرداخت خواهیم کرد که این موضوع مورد تاکید رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هم بود.

نوبخت همچنین ادامه داد:تلاش می کنیم قبل از پایان هفته، تخصیص بودجه طرح های اولویت دار از بین بیش از 2046 طرح  را انجام دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به فشارهای مالی بزرگ امسال اشاره و بیان کرد: خرید تضمینی گندم که با هزینه 14 هزار و 700 میلیارد تومانی همراه بود ا گرچه در راستای خودکفایی صورت گرفت ولی بار مالی را به خزانه تحمیل می کند و همچنین پرداخت مطالبات 2 هزار 700 میلیارد تومانی فرهنگیان با همکاری خزانه داری در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شش ماه آخر سال گذشته و ماه های نخست سال جاری برای پرداخت برخی طرح‌ها با مشکل مواجه بودیم، اما در هفته جاری تمام معوقات و همچنین مطالبات پیش رو را پرداخت خواهیم کرد؛ این در حالی است که از برخی ابزارها مثل اوراق و اسناد خزانه استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  تصریح کرد: اکنون مرکز آمار یکی از نهادهای موثر و ارزشمند سازمان برنامه و بودجه است.


همچنین سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران گفت بر اساس گزارش مرکز آمار نرخ رشد اقتصادی کشور در 6ماهه اول سال جاری به 6.5 درصد رسیده است .

وی در ادامه اظهار داشت: نرخ رشد بخش غیرنفتی اقتصاد نیز در این دوره 4.5 درصد محاسبه شده است.

نوبخت با اشاره به افزایش نرخ ارز طی روزهای گذشته این افزایش را روانی دانست و گفت: افزایش 100 تومانی نرخ دلار در یک روز متناسب با شرایط اقتصاد کشور نیست و در روزهای آینده شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار