جولیان آسانژ اظهارات کلینتون را علت شکست وی در انتخابات می‌داند

جولیان آسانژ در مصاحبه‌ای گفت اظهارات دموکرات‌ها و نه افشاگری ویکی‌لیکس، به شکست هیلاری کلینتون در انتخابات آمریکا منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "واشنگتن اگزمینر"، جولیان آسانژ – بنیان‌گذار وب‌سایت ویکی‌لیکس – گفت اظهارات هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – مسبب شکست وی در انتخابات شده و تصمیم ویکی‌لیکس بر انتشار این اظهارات نقشی در عدم موفقیت وی نداشته است.

وی در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی گفت: "دقیقا چه اتهامی متوجه ما است؟ ما آنچه کمیته ملی دموکرات‌ها، جان پودستا – رئیس کمپین هیلاری کلینتون – و خود شخص هیلاری کلینتون درباره ستاد انتخاباتی وی گفته بودند را منتشر کردیم. آمریکایی‌ها نیز آن را با علاقه خواندند، تجزیه و تحلیل کردند و در نهایت تصمیمشان را گرفتند. تصمیمِ گرفته شده بر اساس اظهارات خود هیلاری کلینتون و رئیس ستاد انتخاباتی‌اش بود. به این می‌گویند دموکراسی."

در ماه‌های پیش از انتخابات آمریکا، ویکی‌لیکس ایمیل‌های شخصی مقامات کمیته ملی دموکرات‌ها را افشا کرد. این اقدام موجب شد وجهه دموکرات‌ها و کلینتون تضعیف شود.

آسانژ همچنین درباره نتایج انتخابات آمریکا گفت: "انتخاب هیلاری کلینتون به عنوان رئیس جمهور می‌توانست قدرت را در طبقه حاکم کنونی آمریکا متمرکز کند. دونالد ترامپ اهل سیاست نیست؛ او از ثروتمندان قدرتمند آمریکا است و اکنون در حال جمع‌آوری دیگر ثروتمندان و شخصیت‌های عجیب در حلقه نزدیکانش است."

وی در ادامه سخنانش افزود: "اکنون فرصت‌هایی برای تغییر در آمریکا وجود دارد. اما این تغییرات می‌تواند به سمت بهبود و یا رو به عقب باشد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار