ذبیح‌الله سروری: کابل به اسلام‌آباد اجازه استفاده از منابع خط فرضی «دیورند» را به تنهایی نمی‌دهد

سخنگوی وزارت صنایع و معادن افغانستان اعلام کرد که به پاکستان اجازه نخواهد داد تا از منابع خط فرضی دیورند به تنهایی استفاده کند.

ذبیح‌الله سروری: کابل به اسلام‌آباد اجازه استفاده از منابع خط فرضی «دیورند» را به تنهایی نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ذبیح‌الله سروری سخنگوی وزارت معادن و نفت افغانستان، اعلام کرد که به پاکستان اجازه نمی‌دهند تا از حوزه‌های رسوبی و ساختمان‌های مشترک ژئولوژیکی به تنهایی استفاده کند.

وی افزود: حکومت افغانستان هیئتی را برای بررسی منابع طبیعی در مناطق خط فرضی دیورند به پاکستان اعزام کرده است.

سروری گفت: می‎دانیم که در آن سوی خط دیورند در وزیرستان شمالی پاکستان منابع طبیعی یافت شده و در این خصوص هیئتی از سوی حکومت افغانستان به پاکستان سفر کرده و قرار است در این سفر یک تیم دو جانبه ایجاد شود تا در این مورد با یکدیگر کار کرده هر دو طرف به یک تصمیم فنی دست یابند.

براساس گزارش‌های برخی از رسانه‌های پاکستانی، در مناطق قبایلی وزیرستان شمالی پاکستان یک معدن بزرگ گاز با ظرفیت 3 هزار میلیارد متر مکعب کشف شده‌ است.

این در حالی است که «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان در مراسم افتتاح مرکز تحقیقاتی افغانستان نوین در کابل گفته بود که خط دیورند زمانی توسط انگلیسی‌ها تحمیل شد که پاکستان وجود نداشت.

وی از اسلام‌آباد خواست تا موضع افغانستان در مورد به رسمیت نشناختن این خط را درک کند.

کرزی همچنین گفته بود که مردم افغانستان از حق خود در مورد خط دیورند نمی‌‎گذرند و خواهان رسیدگی به خواسته‌هایشان در این باره هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.